Jump to content
Annons

Vilken är den bästa kombinationen?

Recommended Posts

change (oregistrerad)
Postat

Vilket skulle vara den bästa kombinationen?

tänkte köpa juli@ kortet på jam och sedan slänga på ett par monitorer. frågan är bara vilka?

har kollat lite på jam's ESI nEar 05 och sneglat lite på musikbörsens Alesis M1 Active.

nEar kostar ju tusen spänn mindre än alesis (för ett par) så det är ju kalas för plånkan, men är det kalas för studion? :/

nEar 05 specifikationer

Alesis M1 Active specifikationer

tacksam för alla svar!

(även tacksam för tips om bättre kombinationer i samma prisklass)

Annons
Postat

Själv ska jag lämna tillbaka mitt sunkiga juli" från jam eftersom det tydligen inte funkar med AMD datorer 1,ghz-

Och eftersom det tydligen kan få problem med Office, NAV nätverk och alla andra grejer du kan tänkas att installera på din dator.

Herregud och det ljudkortet har fått bra recensioner? Snälla nån.

Skaffa ett EMu 0404 har inte hört att det ska va så hemskt iallafall.

Postat

ESI nEar 06 tror jag är snäppet bättre än nEar 05... men då får man lägga till en tusenlapp.. Du får helt enkelt lyssna... och lyssna... och lyssna =)

En kompis till mig köpte ett Emu 0404... Och det är verkligen superbra 😲

change (oregistrerad)
Postat

monitor testet var bra. perfekt timing när jag tänkte köpa monitorer. men jag behöver bra pris tyvärr :/ (hatar avbetalningar.)

men tack för tipset om julia kortet. ska definitivt kolla upp emu!

Postat (redigerat)

Tjuvläser tråden och får hjälp på traven!

Tack för tipsen!

Ska gå o testa "M1" Och nEar 06! Samma pris som jag förstår?

Plus ett ljudkort M Audio Delta 1010Lt.

Senare blir det en Motif ES8

Efter det är man ägare till en fullfärdig multimedia studio känns det som!

*drömmer*

Redigerat av Polder
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

A & O

Om du inte kan konfigurera ett operativsystem så spelar det mindre roll vad du stoppar i den, den kommer att gå som en kratta ändå, låter kanske uppkäftigt men that is how it works folks, det spelar ingen roll om du har internet; spel, antivirusprogram och en massa skit i den så länge du vet hur ett filsystem, operativ samt vad man gör och inte gör och när man gör det så kommer det att fungera, eller inte funka och det är upp till en själv, jag själv har en P2:a som inspelningsmaskin för audio som fungerar klockrent har aldrig strulat ellet varit konstig, sen mixar jag på en P4:a 2,8Ghz för prestandans skull som jag dessutom spelar spel, surfar, sysslar med grafik, styr mina andra maskiner med samt skriver dessa rader med och har inga problem med det heller.

Vad man måste förstå är hur filsystem samt minne/hårddisk och OS samverkar i en s.k. symbios och där den ena komponenten påverkar den andra, om man inte orkar/vill eller av nån annan anledning inte vill ta till sig detta så har man bara sig själv att skylla, visst "sure do" som man säger har jag inte mycket till övers för Creative och Behringer etc men jag skulle kunna få även de att låta bra, om då min filosofi är att så länge saker sköter sig som de ska så är de inga hinder utan man kan låta kreativiteten råda, tänk efter: vad hade de på Beatles tid att tillgå i effekter/processmöjligheter??? och vi kan inte ens komma i närheten av det och då med tanke på vilka möjligheter vi har idag till skillnad mot då!? så i mitt tycke ligger bra produktioner inte i relation med vad vi har har (vi har för mycket) utan snarare vad de som producerat det hela med hade för ÖRA och intentioner samt kunskap om hur ljud/frekvenser fungerar.

Det finns en väldigt bra artikel skriven av för många en besserwisser som heter Bob Katz som handlar uteslutande om ämnet "om du inte kan kan få ett bra ljud i mono kan du inte få nåt bra ljud alls" som säger en hel del om hur utvecklingen av datorer och pluggar egentligen inte åstadkommit något utan snarare stagnerat utvecklingen då det finns för mycket att välja på, för många vägar att gå och sedan gnäller vi alla självutnämnda experter om hur det borde varit, bra är bra, dåligt är dåligt hur bra man än tror sig ha mixat det hela eller vilka prestanda ens dator har, funkar det så funkar det allt annat är irrelevant, förutom köparen som bestämmer.

Happy rocking nu och var nöjd med det du har, du har bara inte provat alla möjligheter om du inte är nöjd.

SÅ TYCKER JAG så slipper ni bråka om det me!

Botten upp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.