Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En rad VST audiopluggar med analog känsla.

Innehåller:

Tape simulation plug-in

Analog delay plug-in

Convolution processor plug-in

Analog insert plug-in

Chorus plug-in

Factory presets

"A-to-B" comparisons

Mono-to-Stereo, Stereo-to-Stereo processing

All sample rates supported

64-bit internal precision

Native assembler DSP code

Läs mer och lyssna på:

http://www.voxengo.com/analogflux/

😉

Annons
Postat

Intressang vettja...hmmm...den där convolution processor låter mystiskt..får spana in den där packen tror jag...

Postat

Håller absolut med! Bra kvalitét, stabila, fula 😉 , funktionella. Det finns alltid demos av senaste versionen att ladda hem. När ni ändå laddar hem analogflux kan ni passa på att pröva GlissEQ, PHA-979 (fasjusterare), Elephant (brickwall), CurveEQ och Crunchessor (kompressor).

Postat (redigerat)

Jag har provkört några av analogflux-pluggarna nu. Den jag var mest nyfiken på var tape-bus. En analogbandare som plugin vore den perfekta kompletteringen till övriga pluggar jag kör på.

Problemet är att jag tycker den är för subtil. Måste göra extrema inställningar för att märka tydlig skillnad. testade även insert-pluggen. Samma sak där.

Är det någon som har testat pluggarna som har några tips eller synpunkter?

Edit: Tänkte bara tillägga att jag tycker att Voxengo-pluggarna generellt har en lång inlärningsfas. När jag till slut kommer underfund med alla parametrar brukar jag gilla vad jag hör. Kanske behöver ett litet kom-igång tips.

Redigerat av joachime
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
En analogbandare som plugin vore den perfekta kompletteringen till övriga pluggar jag kör på.

Använder du inte Magneto?

Postat
Använder du inte Magneto?

Jo, men jag har tröttnat på den. Den ger bra dist när man drar på +12 dB eller så. Under det så låter den inte kul. Gillar inte botten i den heller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.