Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Ny här och ny på FL Studio. Har labbat en del med Ezdrummer i Cubase vilket har fungerat som en dröm...typ...

Min fråga här lyder:

När jag drar ett groove till playlisten hörs det ingenting när jag spelar upp parten. Vadan detta? Funkar inte drag ´n drop i FL? Har testat den hårda vägen genom pianorollen, men det känns lite onödigt när det finns ett ton färdiga grooves i Ezdrummer.

//Daniel

Annons
Postat
Halloj!

Ny här och ny på FL Studio. Har labbat en del med Ezdrummer i Cubase vilket har fungerat som en dröm...typ...

Min fråga här lyder:

När jag drar ett groove till playlisten hörs det ingenting när jag spelar upp parten. Vadan detta? Funkar inte drag ´n drop i FL? Har testat den hårda vägen genom pianorollen, men det känns lite onödigt när det finns ett ton färdiga grooves i Ezdrummer.

//Daniel

Vet inte hur det funkar i FL men i Cubase så funkar det så att när man drar in ett groove så skapas ett nytt midispår. Och detta midispår är inte ihopkopplat med EXdrummer så jag måste liksom koppla ihop dom först innan det kommer något öjud....hmm hoppas det hjälpte dig något

Postat
Halloj!

Min fråga här lyder:

//Daniel

Vet inte hur det funkar i FL men i Cubase så funkar det så att när man drar in ett groove så skapas ett nytt midispår. Och detta midispår är inte ihopkopplat med EXdrummer så jag måste liksom koppla ihop dom först innan det kommer något öjud....hmm hoppas det hjälpte dig något

Precis! Det fina med att använda EZdrummer i Cubase är att det bara är å dra å släppa beats. I FL har jag hittills bara lyckats med att för hand skapa beats med ljuden från EZdrummer i pianorollen. Är det i FL du kopplar ihop ljudspåret med EZdrummer eller menar du Cubase?

Postat

Nej jag menar att jag kopplar ihop dom i Cubase när det nya midispåret dykt upp. Man styr liksom utgången på spåret. Innan man gjort något står det typ not connected där

Halloj!

Min fråga här lyder:

//Daniel

Precis! Det fina med att använda EZdrummer i Cubase är att det bara är å dra å släppa beats. I FL har jag hittills bara lyckats med att för hand skapa beats med ljuden från EZdrummer i pianorollen. Är det i FL du kopplar ihop ljudspåret med EZdrummer eller menar du Cubase?

Postat

Hej! Du gör din beats , sen droppar du den på Samples knappen där det står "" ezdrummer"" så det läggs in på pianorullen, blir det så att den lägger sig på en egen samples så får du gå in i pianorullen o kopiera det o sen lägga in den i "ez drummer" knappen. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.