Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena ! ska köpa en mick för att använda i hemmastudio framför allt för sång. Var inne på att köpa en ADK A51e men då tipsa dem i affären om att en sE elctronics 1000a skulle vara bättre, men eftersom jag inte vet något om den micken tänkte jag höra mig för först. vilken skulle ni välja? någon som har testat båda mickarna? Finns det något bättre alternativ i Samma prisklass?

// Robert

Annons
Postat

Studio Projects B1 kanske? Tycker den är väldigt bra (har själv B3, som är samma fast med dubbla membran)

Har inte testat sE electronics 1000a, men jag föredrar B1/B3 framför ADK A51. A51 tycker jag är helt ok, men jag upplever den som lite onödigt vass i diskanten. B1:an upplever jag som mjukare och trevligare i karaktären.

Postat

sE1000 är en småmembranare som är "side-addressed" och är alltså en lite annan typ av mic än stormembranare, som ADK A51 eller Studio Projects B1. Till sången skulle jag främst välja en stormembranare.

Hämta gärna smakprov på ett gäng olika modeller från min testsite, så kan du se vad du tycker om de olika. 😉

Postat
Så Studio Projects B1 låter bättre än adk:n tycker ni eller?

För en nybörjare är skillnaden knapp märkbar.

Sen finns det ingen bästa mickrofon när det handlar om åsikter. Men båda funkar bra för nybörjare, väldigt mångsidiga.

Men a51e har inte paden och hp filter som b1 har.

Postat
Så Studio Projects B1 låter bättre än adk:n tycker ni eller?

För en nybörjare är skillnaden knapp märkbar.

Sen finns det ingen bästa mickrofon när det handlar om åsikter. Men båda funkar bra för nybörjare, väldigt mångsidiga.

Men a51e har inte paden och hp filter som b1 har.

Jag har använt en ADK 51 i flera år. Tyckte den lät skitbra till allt. Trummaskinen och linad bas lät aldrig en tredjedel så bra som de mickinspelade ljuden. Jag använde Behringer Shark, små preampar med inbyggd kompressor och fantommatning. Tyckte den var bra den med. Har haft annons ute, några har mailat men sen försvunnit into out of space.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.