KillwithSkill Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Jag måste vara en unik idiot... Ingen som tykte det va kul?... nähäpp.... kvaskärringar...
Bodhi Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Jag måste vara en unik idiot... Ingen som tykte det va kul?... nähäpp.... kvaskärringar... Jag tyckte det var kul, jag skrattade tyst för mig själv 😛
BurninSven (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) Ärligt talat finns det nån som inte använder droger för att bli påverkad på nåt sätt oavsett om det är brännvin eller knark, är det inte det som liksom är meningen. Vilken drog som är farligast beror på var man bor och andra kulturella skillnader ur ett historiskt perspektiv. Men att man vinner något på att använda dom eller att dom behövs det är en myt enligt mig Redigerat 26 december 2011 av BurninSven
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) 😆 Det värsta är att du inte inser att du snackar nattmössan i Zakyath och hur begränsad dina kunskaper är. Redigerat 26 december 2011 av Die Hard
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) ja det där inlägget kan nästan tas bort (för er som inte hittar det så har det nu tagits bort). ni vet hur det är när tankarna bara svävar iväg innan man somnar? jag fick den briljanta idén att skriva ner dem 😏 men jag står fortfarande för att man, till skillnad från vad burningsven påstod, kan "vinna" någonting på att ta droger. att knarka är en upplevelse. vissa upplevelser mår man bra av. vissa mår man dåligt av. under vissa upplevelser kan man få bra idéer. under vissa kan man få dåliga idéer. sen kan olyckor hända, och man kan finna sig i elände om man använder droger vårdslöst. men det är en annan femma. Redigerat 26 december 2011 av Zakyath
AmandaRoman Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 All jävla alkohol och drogromantik som genomsyrar musikbranschen får åtminstone mig att tappa sugen på att lira ute. fattar att många musiker och de som önskar vara det har problem när jobbet innebär en back starköl mm i logen och endorfinparty på spelstället efter giget, jag har själv otroligt jävla svårt att hålla mig (gör det nästan aldrig). Min uppfattning är att musiker konstnärer osv ofta är känsliga personer med stort bekräftelsebehov (inkl mig själv) stämmer kanske inte alltid men det gör ju inte saken lättare. en överrepresentation av ADHD-diagnoser bland dessa yrkesgrupper kanske bidrar? vad vet jag.
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) att knarka är en upplevelse. vissa upplevelser mår man bra av. vissa mår man dåligt av. Och det vet man aldrig på förhand. Jodå jag pratar av egen erfarenhet och när det är dåligt, ja fy fan! Faran är alltid om man gillar det vill man göra det igen. Och igen. Precis som allt annat. När det har blivit till ett missbruk, då får man inte samma upplevelse som de första gångerna. Allt för få klarar av att bara använda droger vid få isolerade tillfällen. Många lurar sig själva att de kan och vägrar inse att de är beroende eller på väg att bli det. Självbedrägeri är nummer ett hos en missbrukare...oavsett vad missbruket består av. I dont like the drugs but the drugs like me sjöng Marilyn Manson. Vilket jävla skitsnack! Han påstod att han kunde använda droger när han var ute på turné men låta bli när han var hemma. Jojo det har vi sett hur bra det gick. Redigerat 26 december 2011 av Die Hard
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) jag tror det har mycket med synen vi har på olika droger att göra faktiskt. varför skulle det vara omöjligt att ta narkotika på samma sätt som man dricker alkohol? många verkar tycka att alla som brukar narkotika är missbrukare. även fast man inte är det. säger man att man inte är det får man som svar att alla missbrukare säger det. Redigerat 26 december 2011 av Zakyath
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 jag tror det har mycket med synen vi har på olika droger att göra faktiskt. varför skulle det vara omöjligt att ta narkotika på samma sätt som man dricker alkohol? Nä men skämtar du eller? 😆
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Nä men skämtar du eller? 😆 nej, varför tror du det? har jag missat något?
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 nej, varför tror du det? har jag missat något? Ja verkligen. Men du kan väl börja använda droger på samma sätt som alkohol i ett år och återkomma till tråden om ett år så får vi se om du säger samma sak.
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 det har jag redan gjort, jag dricker nästan aldrig längre. har flera vänner som också klarar av att bruka narkotika måttligt. så kan du istället försöka förklara vad du försöker säga?
KillwithSkill Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 det har jag redan gjort, jag dricker nästan aldrig längre. har flera vänner som också klarar av att bruka narkotika måttligt. så kan du istället försöka förklara vad du försöker säga? Du är ju ett facit av dig sjäv. Ett ypperligt exempel. // raderat av admin // Du fattar ju inte vad Die Hard säger? Och om du vill använda skiten så är det något som varken jag eller (förmodligen) Die Hard bryr sig om. Pushar för olagligheter på ett musikforum är lite snett kan jag tycka.
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) om det är så självklart, det jag inte förstår, varför kan ingen bara säga det rakt ut? att ni vägrar argumentera och försöker få mig att framstå som dum säger väl snarare mer om er än om mig? Redigerat 26 december 2011 av Zakyath
Zakyath Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 kan du inte bara säga varför man kan dricka alkohol måttligt, som är en beroendeframkallande drog, som skördar många liv och som många missbrukar, men inte andra droger? vari ligger skillnaden? bortsett från dess lagliga status
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 om det är så självklart, det jag inte förstår, varför kan ingen bara säga det rakt ut? Om du inte kan fatta att det är redan gjort...... att ni vägrar argumentera och försöker få mig att framstå som dum säger väl snarare mer om er än om mig? Varför säga något som du själv klarar av så galant?
ironman Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 (redigerat) kan du inte bara säga varför man kan dricka alkohol måttligt, som är en beroendeframkallande drog, som skördar många liv och som många missbrukar, men inte andra droger? vari ligger skillnaden? bortsett från dess lagliga status Många förstår inte det du och några andra inkl mig själv skriver i denna tråd. Men som sagt det blir liksom lite komiskt när en drogmotståndare som avfärdar brukare och droger som något hemskt. Varje dag efter jobb tar sig en öl och sätter på rolling stones( hans favoritgrupp) på stereon för att varva ner och på väggarna hänger kopior av picasso, salvador dali mfl. Och i bokhyllan står alla böcker av favorit författaren stephen king. Och favoritserien på tv är 2 1/2 män fast då bara med charlie sheen i huvudrollen. Och sen när han kommit iform sätter han sig framför sin data på sitt favorit forum och skriver knarkare och droger är det värsta jag vet. Och hur fan kan man göra reklam för droger osv Hmmmm 🙂 Redigerat 26 december 2011 av Henber77
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Snyggt jävla antagande... Ja lysande eller hur?
Bodhi Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Väldigt mycket dömande från er, Killwithskill och Die Hard, och diverse lågvattenmärken i att försöka dumförklara de som brukar droger. Rätt lågt. Jag har rökt gräs i 30 år på samma nivå som folk i utelivet dricker alkohol. Jag mår bra av det, och jag kommer att fortsätta med det förmodligen resten av mitt liv. Jag tycker om att skriva musik när jag rökt gräs, såväl som nykter. Jag behöver även marijuana som medicin. Den främsta skillnaden mot om jag hade druckit motsvarande mängd alkohol istället under de här 30 åren, så hade jag inte haft någon lever kvar och varit gravt beroende, något jag fortfarande inte har blivit av gräs (eftersom jag utan problem kan hålla upp i något år då och då). Pushar för olagligheter på ett musikforum är lite snett kan jag tycka. Nu får du väl ändå ge dig. För det första är det ingen här som pushar för droger, bara folk som skriver om sina egna erfarenheter i trådens ämne. För det andra så har alkohol varit olagligt av och till och kommer säkert att bli det igen om femtio år eller när nästa motboksperiod/depression/förbudstid drar igång. Skulle du då kalla den som tar en nubbe för kriminell?
KillwithSkill Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Väldigt mycket dömande från er, Killwithskill och Die Hard, och diverse lågvattenmärken i att försöka dumförklara de som brukar droger. Rätt lågt. Jag har rökt gräs i 30 år på samma nivå som folk i utelivet dricker alkohol. Jag mår bra av det, och jag kommer att fortsätta med det förmodligen resten av mitt liv. Jag tycker om att skriva musik när jag rökt gräs, såväl som nykter. Jag behöver även marijuana som medicin. Den främsta skillnaden mot om jag hade druckit motsvarande mängd alkohol istället under de här 30 åren, så hade jag inte haft någon lever kvar och varit gravt beroende, något jag fortfarande inte har blivit av gräs (eftersom jag utan problem kan hålla upp i något år då och då). Nu får du väl ändå ge dig. För det första är det ingen här som pushar för droger, bara folk som skriver om sina egna erfarenheter i trådens ämne. För det andra så har alkohol varit olagligt av och till och kommer säkert att bli det igen om femtio år eller när nästa motboksperiod/depression/förbudstid drar igång. Skulle du då kalla den som tar en nubbe för kriminell? Ja grattis till ditt knarkande! Det är DITT liv som DU har valt! Klart som fan ni knarkare pushar för droger här? Det stinker om det... Och då "när nästa motboksperiod/depression/förbudstid drar igång" Är Du på riktigt? Vilket antagande!
cborg Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Att på basis av den egna vän- och bekantskapskretsen definiera hur det förhåller sig för miljontals andra hobby- och yrkesvarsamme musiker är rent önsketänkande. För varje drogfri framgångsrik musiker du hade räknat upp, hade jag kunnat räkna upp en motsvarande i vars influenser droger ingår. Om du inte själv har en relation till droger, så blir det svårt att ta på allvar vad du har att säga i dina inlägg om just droger - i synnerhet med den självsäkra attityd du uttrycker det. In all fairness, vad vet du egentligen? Om du däremot har ett förflutet med droger så har jag största respekt för dina uttalanden. Faktum är att det är du som gör antaganden. Du har nämligen inte en aning om mitt förflutna eller min erfarenhet. Du vet inte ens vilka min bekanskapskrets innehåller eller vad dom sysslar med. Men det är av ringa betydelse även om du tydligen fäster vikt av det. Det stora problemet är att du antingen inte förstår att följa ett logiskt resonemang eller inser vad som skrivs. Skulle det vara så att du ändå gör det så är din åsikt något jag tycker ligger långt ifrån vettigt. Jag ville bara göra ett nytt inlägg i debatten emot gloriferingen eftersom jag tycker att den inte behövs. I inlägg långt tidigare har jag redogjort en del av min ståndpunkt.
Bodhi Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 (redigerat) ... Redigerat 27 december 2011 av Bodhi
Bodhi Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 (redigerat) Faktum är att det är du som gör antaganden. Du har nämligen inte en aning om mitt förflutna eller min erfarenhet. Du vet inte ens vilka min bekanskapskrets innehåller eller vad dom sysslar med. Du skrev själv detaljerat om just din bekantskapskrets, att ingen av dem använde droger, och du la fram detta som argument gällande att ingen seriös musiker använder droger. Därav mitt svar. Det stora problemet är att du antingen inte förstår att följa ett logiskt resonemang eller inser vad som skrivs. Skulle det vara så att du ändå gör det så är din åsikt något jag tycker ligger långt ifrån vettigt. Jag ville bara göra ett nytt inlägg i debatten emot gloriferingen eftersom jag tycker att den inte behövs. I inlägg långt tidigare har jag redogjort en del av min ståndpunkt. Vilket logiskt resonemang är det som du anser att jag inte kan följa? Jag håller med dig att det inte finns någon anledning att glorifiera droger. Det blir dock svårt att hålla en öppen eller ens meningsfull debatt om droger och musik, om de som själva använder droger och gör musik inte får komma till tals, baserat på att deras uttalanden skulle kunna ses som glorifiering av droger. Redigerat 27 december 2011 av Bodhi
cborg Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 (redigerat) Du skrev själv detaljerat om just din bekantskapskrets, att ingen av dem använde droger, och du la fram detta som argument gällande att ingen seriös musiker använder droger. Därav mitt svar. Jag är ledsen Bodhi. Har inte riktigt möjlighet att handleda utan du får läsa vad jag skrev igen och jämföra det med ditt svar. Du kommer märka att din replik inte följer ett logiskt resonemang. (du gör feltolkningar och antaganden om saker jag inte skrivit och sedan försöker du tillskriva mig det.) edit: Låt mig för nyansens skull då lägga till att det gäller alltså största majoriteten av tiden till det inlägget. OM det är viktigt med dom detaljerna. Redigerat 27 december 2011 av cborg
Bodhi Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Har ingen som jag känner som sitter påtänd eller full när dom producerar. Likaså flera av mina favoritband enligt intervjuer (även om vissa medlemmar har dragit på ganska bra). Inte heller i jobblivet bland kreativa människor (ingenjörer och uppfinnare) känner jag att det drogas för att vara kreativ och produktiv. Utan det tillhör liksom myten runt det hela med musiken. Tragiska öden, musik, knarka, dö och kanske, men bara kanske, blir du ihågkommen. Eller som Zappa sa efter ha tröttnat på de människor som ständigt släntrade in höga: "Assholes in action". Rätta mig om jag har fel cborg, men drar du inte slutsatsen här, på basis av de drogfria yrkesverksamma som du känner, att det är en myt att droger främjar kreatitivet? Och man så vill tolka det längre, att de musiker som använder droger är assholes? 😉
Zakyath Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 (redigerat) Det var exakt det han skrev. Herregud bodhi, att du inte kan följa det resonemanget. Det är ju självklart. Knark är inte bra för musik, eftersom att många musiker inte använder knark (det är en myt!). duh. 😕 Redigerat 27 december 2011 av Zakyath
cborg Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Rätta mig om jag har fel cborg, men drar du inte slutsatsen här, på basis av de drogfria yrkesverksamma som du känner, att det är en myt att droger främjar kreatitivet? Och man så vill tolka det längre, att de musiker som använder droger är assholes? 😉 Jag ska hjälpa till lite då. 😄 Nej, jag drar slutsatsen att droger inte behövs för att vara kreativ. Jag drar även slutsatsen att en hel del som drogar låter skit även om dom inte tycker det själva. Samt att det är mycket tragedi inblandat i det hela. Det är inga tautologier det här.
Zakyath Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 (redigerat) Jag ska hjälpa till lite då. 😄 Nej, jag drar slutsatsen att droger inte behövs för att vara kreativ. Jag drar även slutsatsen att en hel del som drogar låter skit även om dom inte tycker det själva. Samt att det är mycket tragedi inblandat i det hela. Det är inga tautologier det här. Det var inte vad du skrev tidigare, men ok. Droger behövs inte för att vara kreativ. Menar du också att droger inte kan stimulera kreativiteten? Det är en hel del som drogar som gör musik som låter skit, men de tycker inte det själva. Du tycker inte att det är många nyktra som gör dålig musik också och är övertygade om hur bra den är (hmm)? Och vem mäter kvalitén i deras musik förresten? Redigerat 27 december 2011 av Zakyath
Recommended Posts