MrMarcus Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Jag har ett saffir ljudkort och jag undrar om det blir bättre ljud med en Alto Voice Plus Mik Pre Kompressor e t c 1300kr eller en vtb-1a 1500kr saffir ljudkort 3000kr 2 micpres tack på förhand
DieHard (oregistrerad) Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Nu har inte jag någon av alla dessa men nja. Det är inte någon större skillnad mellan olika preamps. Ja inte så stora att du tror att du ska få någon wowfaktor genom att byta. Och varför skulle du vilja byta?
MrMarcus Postat 9 januari 2009 Trådstartare Postat 9 januari 2009 Nu har inte jag någon av alla dessa men nja. Det är inte någon större skillnad mellan olika preamps. Ja inte så stora att du tror att du ska få någon wowfaktor genom att byta. Och varför skulle du vilja byta? För att få bättre och varmare ljud.
andreasb Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Nu har inte jag någon av alla dessa men nja. Det är inte någon större skillnad mellan olika preamps. Ja inte så stora att du tror att du ska få någon wowfaktor genom att byta. Och varför skulle du vilja byta? För att få bättre och varmare ljud. Inte för att jag varken provat eller för den delen skulle vilja ta i de med tång, så vet jag att vtb-1 är en rör preamp, dock har den ett synligt rör och det brukar båda för att det bara är skräp. Om en produkt måste visa att den har rör så har den förmodligen inte många rätt.... varför inte spara ihop lite slantar och köpa en riktig preamp?
van Caine Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 kan bli enorm skilnad i ljudet mellan olika preamps, olika preamps har olika karaktärer & fördelar. Studio Projects VTB-1 är en billig preamp med valbart solid state eller rör, steglöst med en vridpott. Jag använder aldrig röret, men den låter riktigt bra! Visst, har en bit kvar till ett Neve eller Manley, men gör sitt jobb mycket bra för pengarna! Gillar inte SP's mickar, men har bla två stycken VTB-1:or i studion till olika ändamål :-) ART-stegen avskyr jag dock...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.