Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mycket märkligt med min B4, som enda VSTi så kommer det inget ljud i den när jag försöker styra den från en midifil. Lägger man in den i "VST instruments" så går det att spela på den, men när jag försöker använda den i en låt så funkar det inte alls?!?!

Annons
Postat

Ursäkta att jag inte riktigt vet hur jag ska hjälpa men till att börja med använder du den som andra vsti men just b4 som inte funkar?

Postat

Precis. Bytar man till valfritt annat instrument på samma kanal så funkar det alldeles utmärkt.

Postat

Vad konstigt! 😏

Jag använder själv B4 och det funkar alldeles utmärkt. Jag använder pluggen dels för att spela in direkt med min keybord men också för att skriva in noterna i cubase. 😎

Har du kollat så att du inte saknar någon fil i installationsmappen för B4:an. Du kanse har råkat radera nån genväg till ljudbanken eller dylikt. Du kanske ska prova att installera om pluggen.

Hoppas det löser sig. 😎

Ciao!

Postat

Har provat installera om, det brukar ju faktiskt hjälpa. Men tyvärr inte här.

Postat

Jo jag hade samma problem i Sonar; Jag tror det hade att göra med när man trycker på stopp i sequensern så generar all notes off ett komando som nollställer volymen hos B4.

Postat

Jag hade något liknande problem. Det löste sig genom att jag kopierade alla noter i midifilen till ett annat spår.

Postat
Kolla så att du kör på midi channel 1 ...

/Daniel

Jag gjorde det felet också en gång. Har för mig att övre klaviaturen ligger på kanal 1, undre på kanal 2 och basen på 3. Rätta mig om jag har fel.

Jag hade lagt B4:an på typ kanal 4 eller nåt. Då blir det ju knäpptyst :rolleyes:

Postat

Japp, ändrade till midi kanal 1, så funkade det. Har nog inte riktigt fattat det här med midikanaler än. Förutom att man för det mesta behövt ha trummorna på 10an så har jag aldrig haft några problem med sånt här innan. Tack för hjälpen i a f!

Postat

Jag har inga problem men B4 i Cubase, men jag måste lägga den på MidiChannel 2 annars så funkar den inte.

Och jag har har för mig att när man installerar B4 så får man frågan om man vill dedikera en speciell channel för B4, "only for Cakewalk users" eller så var det tvärtom, "not for Cakewalk users". Kan det ha ställt till med problem kanske?

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.