Jump to content
Annons

Narkotika på grammisgalan


JJRockford

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musi...ticle4144448.ab

"Varken Fredrik Arefalk eller Lars Gustafsson hade fått någon förvarning om att polisen skulle dyka upp."

Nej, det är nog inte så vanligt att polisen förvarnar om de tänka för en knarkrazzia... ☺️

Och så Andreas Kleerup då... http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musi...ticle4135509.ab

"De är ju så jäkla anala. Ingen kan softa. Vad tror du att musikbranschen är uppbyggd av? Palsternackor?".

Menar han att det är nödvändigt att ta droger för att lyckas som musiker!?!?

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
"De är ju så jäkla anala. Ingen kan softa. Vad tror du att musikbranschen är uppbyggd av? Palsternackor?".

Menar han att det är nödvändigt att ta droger för att lyckas som musiker!?!?

det går inte att tolka på något annat sätt, om inte citatet är taget ur sitt sammanhang. Sånt händer rätt ofta.

Synd om nån så socialt inflytelserik som kleerup ska vara öppet pro-knark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner snälla. Man behöver inte vara "pro-knark" för att konstatera att drogerna flödar i musikbranschen, så har det varit sedan hedenhös, innan den där branschen ens existerade.

99% av all musik jag gillar skulle inte existera utan droger, men det är klart tycker man att Curt Haagers och dom andra dansbanden gör musik som borde vara god nog åt alla svenskar då ska man fortsätta raida grammisgalan och jaga kreativa människor med blåslampa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner snälla. Man behöver inte vara "pro-knark" för att konstatera att drogerna flödar i musikbranschen, så har det varit sedan hedenhös, innan den där branschen ens existerade.

99% av all musik jag gillar skulle inte existera utan droger, men det är klart tycker man att Curt Haagers och dom andra dansbanden gör musik som borde vara god nog åt alla svenskar då ska man fortsätta raida grammisgalan och jaga kreativa människor med blåslampa.

Du menar att man bara kan skriva dansbandsmusik om man är ren?

edit: hmm, jag inser att det jag skrivit här ovan går att tolka på minst 2 sätt, antar att båda kan vara intressanta frågeställningar 😄

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att man bara kan skriva dansbandsmusik om man är ren?

Nej. Jag menar att om ni knäckebrödsätare vill vara alldeles säkra på att inte stödja De Onda Narkomanerna ska ni hålla er till dansbanden.

men jag tankar bara mp3, så jag stöder dem inte. HA! Pilutta dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner snälla. Man behöver inte vara "pro-knark" för att konstatera att drogerna flödar i musikbranschen, så har det varit sedan hedenhös, innan den där branschen ens existerade.

99% av all musik jag gillar skulle inte existera utan droger, men det är klart tycker man att Curt Haagers och dom andra dansbanden gör musik som borde vara god nog åt alla svenskar då ska man fortsätta raida grammisgalan och jaga kreativa människor med blåslampa.

Man kan ju tycka att just musikartister kanske borde vara lite försiktigare med att hävda att en viss olaglighet inte gör någon skada (vilket jag annars kan hålla med om, det finns förmodligen massa olagliga droger som är mindre farliga än våra lagliga som t ex alkohol) bara för att den är "allmänt" accepterad.

Inte utan att man ser en viss likhet med ena sidan i fildelningsdebatten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...