Jump to content
Annons

wnr

Recommended Posts

jag är ute efter en preamp.. kikade lite på "Studio Projects VTB-1"

den verkar vara helt okey, men tyvärr så hade dom slut påden inne på Musikbörsen, Jam (stockholm). och dom viste inte hur lång tid det skulle ta för att få in den igen.. någon som vet fall den finns någon annan stanns i stockholm?.. eller om det finns någon annan preamp som verkar bra "ämnad för främst rap"..

tack på förhand

edit: den ska helst inte kosta för mycket heller, inte mycket mer än 2000 kr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag är ute efter en preamp.. kikade lite på "Studio Projects VTB-1"

den verkar vara helt okey, men tyvärr så hade dom slut påden inne på Musikbörsen, Jam (stockholm). och dom viste inte hur lång tid det skulle ta för att få in den igen.. någon som vet fall den finns någon annan stanns i stockholm?.. eller om det finns någon annan preamp som verkar bra "ämnad för främst rap"..

tack på förhand

edit: den ska helst inte kosta för mycket heller, inte mycket mer än 2000 kr..

Jag tror bestämt att jag såg några VTB-1 hos distributören när jag var inne och hämtade annat där i dag... 😆

Om ingen vanlig butik nära dig har den hemma eller vill ta hem den, så är det ju inget som hindrar att man anlitar Posten... 😎

Ett annat alternativ, kan vara SM Pro Audio TB101, som också är en 1-kanalig rörpreamp - men förutom preampen, innehåller den även en enkel kompressor och en 3-bans eq för ungefär samma pengar. Jag fick in sådana härom dagen, men har inte hunnit testa dem ordentligt själv ännu och hinner troligen inte förrän nästa helg - men första intrycket är positivt... 😎

Ytterligare ett alternativ kan vara Joemeek ThreeQ, som har ungefär samma funktioner som TB101 och också ligger strax under 2000:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror bestämt att jag såg några VTB-1 hos distributören när jag var inne och hämtade annat där i dag... 😲

Om ingen vanlig butik nära dig har den hemma eller vill ta hem den, så är det ju inget som hindrar att man anlitar Posten... 😉

Ett annat alternativ, kan vara SM Pro Audio TB101, som också är en 1-kanalig rörpreamp - men förutom preampen, innehåller den även en enkel kompressor och en 3-bans eq för ungefär samma pengar. Jag fick in sådana härom dagen, men har inte hunnit testa dem ordentligt själv ännu och hinner troligen inte förrän nästa helg - men första intrycket är positivt... 🙂

Ytterligare ett alternativ kan vara Joemeek ThreeQ, som har ungefär samma funktioner som TB101 och också ligger strax under 2000:-.

kanske ska börja med att tacka för ett bra svar på mitt inlägg 🙂

för mig spelar det inte så stor roll vilken av alla preampsen jag köper, bara jag får ett bra ljud av den. å VTB-1 verkade ju vara rätt så recomenderad.

på Jam sa dom att det skulle ta några veckor att få in VTB-1, samma sak sa dom på Musikbörsen.

hur lång tid trodu det skulle ta att skicka VTB-1 med posten osv?.. för det kan kanske vara en bra lösning. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes, jag hittade VTB-1an på en sida som hade den inne. så det kanske blir den, annar så kollade jag på Joemeek ThreeQ också, dom kansek har den på musikbörsen, ska höra med dom snart.. men den kostade 2500 kr,

men frågan är om den är värld 700 kr mer?, den har iofs Kompressor osv (vilket jag hade tänkt att skaffa mig nån gång).. men är själva Preampen bra? =)

edit: vet du något om Kopressorer?, tänkte kanske skaffa mig en "Alto CLE 2.0" (en billig en), men det nu visar sig att VTB-1 är bättre 🙂

Redigerat av wnr
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...