SadamJR Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Tidigt 80-tal när jag satt med en porta och en gitarr och försökte skriva låtar dök det upp annonser i musikpressen om två maskiner som skulle lösa problemen med att få till bra bas- och trumkomp. De skulle passa särskilt bra för trubadurer vill jag minnas. Dessa var Roland tb-303, och tr-606. Efter att i ett år ha drivits till vansinne av dessa, i mitt tycke, användatfientliga apparater lyckades jag sälja dem till en yngre kusin för en tusenlapp. Är det någon mer än jag som har köpt fel? PS Eller sålt fel för den delen? DS
Tilly Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Synd. Du skulle behållt dom och sålt dom dyrt idag istället. Man får mycket pengar för 303
Valle Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Felsälj: min gamla TR505:a Felsälj och felsälj... jag ville inte ha skiten längre när jag sålde den. Men idag, av ren nostalgi, hade jag nog behållit den. Många, många demos fick jag gjort med den suckern...
SadamJR Postat 9 januari 2009 Trådstartare Postat 9 januari 2009 Synd.Du skulle behållt dom och sålt dom dyrt idag istället. Man får mycket pengar för 303 Har förstått det. Brukar tänka på den där affären när jag tycker att jag mår lite för bra.
laxlaxlax Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Usch ja, det gör ont att sälja fel grejjer och ångra sig.
®offe Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Usch ja, det gör ont att sälja fel grejjer och ångra sig. Jag tycker att det som gör ondast är inte det jag sålde, utan det jag inte köpte...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.