Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 ...och man ser en Kungskobra i studion... så borde man väl kunna gå till attack mot den med en kolsyresläckare eftersom dom är växelvarma...
DrHans Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 ...och man ser en Kungskobra i studion... så borde man väl kunna gå till attack mot den med en kolsyresläckare eftersom dom är växelvarma... Eller gröpa ur lite värme med en EQ.
Lillwill Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Kanske sätta en compressor på den och komprimera ihop den?
joachime Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag skulle splitta den på två kanaler och fasvända den ena.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag skulle splitta den på två kanaler och fasvända den ena. Så att den tar ut sig själv menar du?
Fidden Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Ibland önskar jag mitt mixerbord hade en regel mot sådana här skämt.
kajan Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Delay hade funkat bäst tror jag, alternativt pitcha ner den 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Använd cobran som en gitarrsladd. Får garanterat ett väsande ljud.
Juciebox Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 ...och man ser en Kungskobra i studion... så borde man väl kunna gå till attack mot den med en kolsyresläckare eftersom dom är växelvarma... Varför gå till attack? Den kanske bara ville bli din vän.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) Jag har hittat interfacet till mitt mixerbord för att bekämpa ormen... Redigerat 8 januari 2009 av Analogfreak
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 ...och man ser en Kungskobra i studion... så borde man väl kunna gå till attack mot den med en kolsyresläckare eftersom dom är växelvarma... Varför gå till attack? Den kanske bara ville bli din vän. Jag skulle också gå till attack när nån har releasat en orm i studion!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Svart Mamba... fy fan för att möta en sån... http://sv.wikipedia.org/wiki/Svart_mamba
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Fast jag tänker.. "om det värsta inträffar" - vore inte det jävligt mycket värre om det var typ en t-rex i studion? Det vore fan förjävligt!
Holmberg Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Fast jag tänker.. "om det värsta inträffar" - vore inte det jävligt mycket värre om det var typ en t-rex i studion? Det vore fan förjävligt! Ska man nu dra in reptiler i studion föredrar jag den mer lugna varianten - Lounge Lizard http://www.applied-acoustics.com/loungelizard.php De är softa och lite mer tillbakadragna än T-Rex. Och angående kobran, jag hade sidechainat den i väggen ... och dragit den genom en hård limiter så den slår i taket och inte går upp på det röda ...
Magnetic Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag hade bett Carmine Appice återförena sitt King Cobra... så hade dom fått göra upp i duell.
Vallhagen Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) King Kobra *** Edit: Hellpig, för bövelen! Din moderatorkollega har just skrivit ett inlägg i en offtopictråd i allmänt! 😄 ... Flytta tråden! Redigerat 8 januari 2009 av Vallhagen
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag hade bett Carmine Appice återförena sitt King Cobra... så hade dom fått göra upp i duell. Jag tycker att de kunde duellera mot laget Cobra Kai från Karate Kid. De hade fått stryk i tell u!
Vallhagen Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Alternativt behållit den och använt som talkbox
cborg Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag skulle splitta den på två kanaler och fasvända den ena. Bra ko ?
DrHans Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Fast jag tänker.. "om det värsta inträffar" - vore inte det jävligt mycket värre om det var typ en t-rex i studion? Det vore fan förjävligt! Du måste ha menat T-racks
Magnetic Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag hade bett Carmine Appice återförena sitt King Cobra... så hade dom fått göra upp i duell. Jag tycker att de kunde duellera mot laget Cobra Kai från Karate Kid. De hade fått stryk i tell u! Har hört någon gång att styrkan sitter i håret... Alltså skulle killarna i King Cobra läxa upp Cobra Kai ordentligt 😄
laxlaxlax Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) Orm som grafisk eq: Gillar skärningen på basen och dippen vid nedre mid. Redigerat 8 januari 2009 av laxlaxlax
DieHard (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Fast jag tänker.. "om det värsta inträffar" - vore inte det jävligt mycket värre om det var typ en t-rex i studion? Det vore fan förjävligt! Ja men T rex var ju i studion på 70-talet. Som alla andra sina släktingar gick de samma öde till mötes.
DieHard (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Orm som grafisk eq: Gillar skärningen på basen och dippen vid nedre mid. 😄 Som jag ser det ser det ut som en avrullning vid 35hz, höjning runt 150-180hz och en dipp vid 500hz och höjning vid runt 2khz och en liten höjning vid rung 18khz. 😛 Inte för att jag är ormrädd men fick jag syn på den där i skogen, fy fan då kom det nog en brun orm i byxan snabbt. 😛
barrf Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) Gitobra - bitsk i diskanten. Redigerat 8 januari 2009 av barrf
Emulator Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Undras om det inte finns värre saker än en stor orm i studion. Per Gessle som med mandolin skall sjunga hela mazarin.skivan 24/7 ? Atombomb. En brunstig elefanthanne bakom datorn och en mottaglig sugen elefanthona på andra sidan, och man har fastnat i några sladdar och komer mosas mellan?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Lupohalkofobi = Rädslan för att jagas av vargar runt ett köksbord när man har yllesockor på sig och golvet är nybonat.
Dingbats Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Jag ska nog börja ha en atombomb i närheten när jag spelar in!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.