Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Nu är läget så illa att jag ligger i lumpen. I veckorna kunde det vara trevligt att sköta lite nätärenden, spela lite spel och kanske skissa lite i Reason. Det jag vill ha är en enkel bärbar dator med minnst 15" skärm och prestanda för att klara Reason. Gärna en Inte pentium dual core-processor. Möjlighet att koppla in tvsladd och nyttja skärmen som tv är ett plus. Jag har en extern hårddisk på 500 gb så krav enorma minnen kan man ha överseende med. Datorn måste ha möjlighet att koppla in ett trådlöst bredband.

För den som inte vet, Reasons systemkrav är för Windows:

- Intel pentium lll eller bättre. 600 MHz eller bättre.

- 256 Mb Ram

- 2 GB ledig hårdisksutrymme

- Cd-Rom drive (fniss ^^ )

- Windows Xp/2000 eller senare

- Monitor med 800x600 pixlar eller bättre.

- 16-bit Windows compatible audio card, preferably with DirectX or ASIO drivers.

Sedan rekomenderas midi-synthar och sånt. Men det släpar man ju inte med till lumpen.

Min budget ligger på cirka 5000 - 6000 kr. Hittar jag en billigare dator som känns bra så tar jag gärna den och slänger överblivna pengar på en Shure sm-57 eller något. 😛

Tack tack tack tack

• 2 veckor senare...
Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Firewire är typiskt bra att ha när man kör ljud.

Postat

Jo jag vet att firewire är att föredra. Men dels så har jag redan en dator som får ses som min Musikdator. Och sedan så är både mitt ljudkort och mina midiklaviatur på Usb. Det laptopen främst var till för är att sköta myspace, mail och blogg i lumpen och spela lite rollercoaster tycoon (jävligt roligt spel). Sen om jag skulle få för mig att göra någon liten spelning med min elektroniska musik kan ju en laptop vara smidig. ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.