Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tack android för det.

Midori några bra ideér om hur man botar min åkomma?

[edit] har ingen megafon iof, fast faktiskt är det en riktigt bra ide. Jag får alltid ont i halsen av allt skrikande, min röst tål inte sånt en längre tid. IOM att jag spelar in musik också är det ju störande att inte kunna spela in musik 2-3 dagar efter festen 🙁

Redigerat av Kringlan
Annons
Postat
Tack android för det.

jajaa duuh försök att inte skrika så mkt..och att inte överanstränga rösten, och ta väl vara på din hals..klä på dej ordentligt och drick varmt...är mina råd ;P

Postat (redigerat)

Jag har druckit minst 30 koppar te faktiskt. fast det där med att dricka varmt funkar aldrig för mig.

Min farmor påstår att man ska dricka vitlöksvatten. Nu när jag endå har en sköterska på tråden tänkte jag kålla det. Hjälper det? 🙁

[edit] det smakar så förjävligt att jag aldrig har testat.

Redigerat av Kringlan
Postat
Tack android för det.

[edit] har ingen megafon iof, fast faktiskt är det en riktigt bra ide. Jag får alltid ont i halsen av allt skrikande, min röst tål inte sånt en längre tid. IOM att jag spelar in musik också är det ju störande att inte kunna spela in musik 2-3 dagar efter festen 🙁

jaa försök att fråga dina kompisar ifall nån av dem kan ta över lite under festandet, så du slipper stå för allt skrikande...

Testa att gå på andra fester med, så att du slipper skrika, då är det antagligen nån anna som gör det..

Eller testa att sätta tejp runt munnen...det hjälper nog. haha

Postat
Jag har druckit minst 30 koppar te faktiskt. fast det där med att dricka varmt funkar aldrig för mig.

Min farmor påstår att man ska dricka vitlöksvatten. Nu när jag endå har en sköterska på tråden tänkte jag kålla det. Hjälper det? 🙁

[edit] det smakar så förjävligt att jag aldrig har testat.

Det beror nog på vad för typ av halsont det hanslar om...men jag har med hört att vitlök ska vara bra, men det är intte gott precis...men testa det =)

Postat

Ja, hmm. Kanske skulle annordna nån slags visk-fest nästa gång. Där alla måste viska eller nåt. Ska fan ta å spåna lite på det. Fast att viska ska ju inte heller vara bra för rösten.

Postat
Ja, hmm. Kanske skulle annordna nån slags visk-fest nästa gång. Där alla måste viska eller nåt. Ska fan ta å spåna lite på det. Fast att viska ska ju inte heller vara bra för rösten.

neej man ska inte viska....nu mååste jag gåå ..men vi kan fortsätta dennna disskutionen efter att att jag kommer hem från jobbet 🙁

Postat (redigerat)

Nåja. Jobbar du som undersköterska förresten eller har du bara utbildat dig till det? 2 årigt gymnasium då antar jag?

[edit] det där med att jobba besvarar min fråga antar jag 🙁

Redigerat av Kringlan
Postat
Nåja. Jobbar du som undersköterska förresten eller har du bara utbildat dig till det? 2 årigt gymnasium då antar jag?

[edit] det där med att jobba besvarar min fråga antar jag 🙂

hmm jag utbiladade mej tilll undersköterska 3 års gymnasium...Meen jag förstår inte varför...Om jag skulle valt nu, så hade jag valt estetisk linje...

Jag jobbar inte inom vården, men jag har gjort det mycket innan..Sen jag gick i 9:onde klass...Nu jobbar jag på posten i Nässjö, Som terminalarbetare...Det funkar kanon 😉...

Vad gör du själv om dagarna?Vad jobbar du med?

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Skärp er nu innan jag skickar patrullen på er:

stupidity.jpg

Postat
Skärp er nu innan jag skickar patrullen på er:

stupidity.jpg

hahaha...Du kan väl oxå vara med i vår trevliga off topic grupp?

Postat (redigerat)

denna gruppen är juh jäätte myssig...Du är såå välkoomen såå nattis 😉

Redigerat av Midori
Postat

hmm jag utbiladade mej tilll undersköterska 3 års gymnasium...Meen jag förstår inte varför...Om jag skulle valt nu, så hade jag valt estetisk linje...

Jag jobbar inte inom vården, men jag har gjort det mycket innan..Sen jag gick i 9:onde klass...Nu jobbar jag på posten i Nässjö, Som terminalarbetare...Det funkar kanon 😛...

Jag visste väll att frågan skulle vändas mot mig 😄

Jag gör ingenting faktiskt.. spelar in musik och sånt men nu har studion inte funkat på nästan 3 månader så...

Ska väll skaffa jobb snart men antagligen så kommer jag åka till Belgien och jobba har ingen lust att vara i sverige 🙂

Fast först vill jag verkligen spela in några av mina låtar!... kanske skicka runt domm lite till intresserade och för att kunna ha i framtiden eller när jag stöder på duktiga musiker som vill sammarbeta

Postat

Jag jobbar inte inom vården, men jag har gjort det mycket innan..Sen jag gick i 9:onde klass...Nu jobbar jag på posten i Nässjö, Som terminalarbetare...Det funkar kanon 😛...

Jag visste väll att frågan skulle vändas mot mig 😄

Jag gör ingenting faktiskt.. spelar in musik och sånt men nu har studion inte funkat på nästan 3 månader så...

Ska väll skaffa jobb snart men antagligen så kommer jag åka till Belgien och jobba har ingen lust att vara i sverige 🙂

Fast först vill jag verkligen spela in några av mina låtar!... kanske skicka runt domm lite till intresserade och för att kunna ha i framtiden eller när jag stöder på duktiga musiker som vill sammarbeta

jaag har oxå vatt i din situation...jag vill inte heller vara i sverige... Jag skulle tänka mej att bo i nått varmt land..eller i mitt hemland Finland...älskar finlands svenskan riktigt mkt..det är hett...

Jag ska eventuellt åka ner till portugal, och spela in en låt på Phantom Visions kommande skiva..Men det blir inte förrens i vår nångång..när man har lite stash och tid och sånt..

vad händer till helgen då?Förrsten har jag frågat vart i sverige du bor?

Postat
Nej det har du inte. Bor i Stockholm 😮, själv då?

bor i kalla smååland...fan nu håller jag på att sjunga här...Wunderbar...=))...

Haha sjunger med blutengel nu..så där lite på låtsas... =)

Postat (redigerat)

umhmm.. Har sommarställe på öland faktiskt 😮... Uderbart där nere och vad menar du med kalla?

Myspys, jag kan fortfarande inte sjunga. Min röst är döed, tror jag håller på att bli sjuk på allvar.

[edit] pratar du portugisiska? spanska? 🙂

Redigerat av Kringlan
Postat
umhmm.. Har sommarställe på öland faktiskt 😮... Uderbart där nere och vad menar du med kalla?

Myspys, jag kan fortfarande inte sjunga. Min röst är döed, tror jag håller på att bli sjuk på allvar.

[edit] pratar du portugisiska? spanska? 🙂

haha nej det gör jag inte.hehehe =)..ja vi har fan 3 dm djup snö här juh...kallt och det blååser..stackars mej ;/..

jag börjar bli sjuk på allvar..idag när jag vaknade runt 12.20 så gick jag ut med hunden...sen när jag satte mej vid datorn..skakade hela jag och jag svimmade...så det var nåe mysko med mej idag...*undrar varför*...

men jag tror det handlade om att jag slarvat med maten nu ett tag...och att jag inte fått i mig dem viktigaste ämnena..så därför har jag lagat en riktig middag nu... =)

Postat (redigerat)
haha nej det gör jag inte.hehehe =)..ja vi har fan 3 dm djup snö här juh...kallt och det blååser..stackars mej ;/..

jag börjar bli sjuk på allvar..idag när jag vaknade runt 12.20 så gick jag ut med hunden...sen när jag satte mej vid datorn..skakade hela jag och jag svimmade...så det var nåe mysko med mej idag...*undrar varför*...

men jag tror det handlade om att jag slarvat med maten nu ett tag...och att jag inte fått i mig dem viktigaste ämnena..så därför har jag lagat en riktig middag nu... =)

Hum, ungefär som här då. det är väll ungefär lika mycket snö fast tror inte det blåser.

Ajajaj, inte bra, du får lägga nått förband eller nåt annat sjusköterskeaktigt nånstans då?

Svimma är inte alls bra jue, ät ordentligt. Har käkat 5 mandariner idag, mums.

Vad har du lagat för nåt? Kanske kan ge mig nåt tips?

[edit] en del stavfel

Redigerat av Kringlan
Postat

jaoo svimma är inte bra..

jag har ätit vegetariskt, eftersom jag är vegeterian...

så det blev spagetti och qurnfärssås...gött..

pffft mandariner är juh ingen mat...det är juh typ saft juh...haha

Men det låter lite som mina matvanor...jag kan äta först vid kl 18.00 och då äter jag lite nudelsoppa...oftast äter jag bara 1 ggr per dag...

Postat

Aha... Ja, fast jag hittade inge gött i kylen óch orka åka å handla i snöovädret.

Vegeterian, etiska skäl eller?

Själc skulle jag nog inte alls må bra om jag inte åt lite kött nu och då. Eller åtminstone fisk och ägg.

Postat
Aha... Ja, fast jag hittade inge gött i kylen óch orka åka å handla i snöovädret.

Vegeterian, etiska skäl eller?

Själc skulle jag nog inte alls må bra om jag inte åt lite kött nu och då. Eller åtminstone fisk och ägg.

hehe, jag blev det för 2 eller 3 år sen, funkar bra..bara blev så..

jag äter fisk och ägg.. och fil...

annars så hade jag inte klarat mej 😮...

Postat

Hörde nånstans att laktosprodukter inte ska va bra för rösten 😮

Vad gör man i småland då såhär på vintern?... Bor du nära/i nån stad eller ute i höglandet?

Postat
Hörde nånstans att laktosprodukter inte ska va bra för rösten 😛

Vad gör man i småland då såhär på vintern?... Bor du nära/i nån stad eller ute i höglandet?

Jag bor i Nässjö..typ...vad man gör-?kastar snöbollar på pensionärer, haha neeej jag vet inte...finns juh en del krogar att gå på ifall man vill 🙂...men jag går hellre på krogen i jönköping.. hehe

jag vet inte..har aldrig hört att det inte ska vara bra för rösten... 😮 ..

vad gör du då i stockholm?vart i sthlm bor du?

Postat

Danderyd, förort. Tja, egentligen finns det ju en del att göra i stockholm men faktum är att det är svindyrt att klubba och sällan särskilt kul. Så när vi kan fixar vi till en fest eller drar till nån annans fest. Kniper det verkligen går vi ut.

I övrigt gör jag ingenting. Rätt utråkad. Sen det tog slut med flickvännen känns livet rätt bra mycket mer meningslöst faktiskt. Så vill åka iväg och göra nåt samtidigt som jag verkligen vill bli klar med musiken. Så jag sitter fast här insnöad med inget vettigt att göra. 😮

Postat
Danderyd, förort. Tja, egentligen finns det ju en del att göra i stockholm men faktum är att det är svindyrt att klubba och sällan särskilt kul. Så när vi kan fixar vi till en fest eller drar till nån annans fest. Kniper det verkligen går vi ut.

I övrigt gör jag ingenting. Rätt utråkad. Sen det tog slut med flickvännen känns livet rätt bra mycket mer meningslöst faktiskt. Så vill åka iväg och göra nåt samtidigt som jag verkligen vill bli klar med musiken. Så jag sitter fast här insnöad med inget vettigt att göra. 😛

🙂 Meeeh stackare... =(...hur länge var ni ihop då?finns det ingen chans att bli ihop igen?..

ah danderyd, hehe..Duuh vilka två e det på din avatar?vilken är du?om du e med på bilden? ;P...

Jag lyssnar på mycket musik,coh sjunger så mkt jag kan, för det får mej att glömma bort att jag har trååkigt...sen är jag juh på detta forumet, eftersom jag får många goa skratt här, hehe 😮 ...

Sen hänger jag juh på msn en del...sen har jag juh min wunderbara vovve med juh...

Postat (redigerat)

Vi var ihop i 2 år sen gjore vi slut och blev ihop ett år till. Nu är det slut igen 🙂

Nää, tror inte det. Det är nog bra att det är slut nu. Jag saknar nog mer känslan av henne en henne liksom. Hon var mitt hem på nåt sätt. Nån som alltid var där. Nu vet jag inte längre var jag bor 😮..

Jag är han till höger 😛 till vänster är faktiskt exet. Det är en dålig bild men den enda bilden jag har kvar på migsjälv på internet.

Ja, jag är väll bara en rastlös människa. Blir väl lite olycklig av att inte göra något. :/

Redigerat av Kringlan
Postat
Vi var ihop i 2 år sen gjore vi slut och blev ihop ett år till. Nu är det slut igen 🙁

Nää, tror inte det. Det är nog bra att det är slut nu. Jag saknar nog mer känslan av henne en henne liksom. Hon var mitt hem på nåt sätt. Nån som alltid var där. Nu vet jag inte längre var jag bor 🙂..

Jag är han till höger 🙂 till vänster är faktiskt exet. Det är en dålig bild men den enda bilden jag har kvar på migsjälv på internet.

Ja, jag är väll bara en rastlös människa. Blir väl lite olycklig av att inte göra något. :/

hehe myror i baken..haha... 😮 jag trodde ni var två killar ;P...upss..men det syns juh inte såå jätte bra... 😛 ...

Men vad fint att det höll så länge än då...är ni vänner fortfarande och så då?...

Postat
Vi var ihop i 2 år sen gjore vi slut och blev ihop ett år till. Nu är det slut igen 🙂

Nää, tror inte det. Det är nog bra att det är slut nu. Jag saknar nog mer känslan av henne en henne liksom. Hon var mitt hem på nåt sätt. Nån som alltid var där. Nu vet jag inte längre var jag bor 😛..

Jag är han till höger 🙂 till vänster är faktiskt exet. Det är en dålig bild men den enda bilden jag har kvar på migsjälv på internet.

hehe myror i baken..haha... 🙂 jag trodde ni var två killar ;P...upss..men det syns juh inte såå jätte bra... 🙁 ...

Men vad fint att det höll så länge än då...är ni vänner fortfarande och så då?...

DEt finns hur mkt som helst att göra, beror på vad man vill göra?och vad man tar sig för 😮

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

MSN Messenger?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.