dallen Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Nån som har ett tips på bra backupprogram till Mac motsvarande Acronis True Image för PC? Det måste enkelt gå att återställa datorn till ett tidigare stadium inkl filer, system...allt , samt måste gå göra bootbara backup:er. Är Superduper 2.5 bra?
joachime Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Har du prövat Time Machine? Har iofs inte allt du efterfrågar. Hur tänker du använda en bootbar backup?
dallen Postat 8 januari 2009 Trådstartare Postat 8 januari 2009 Jag vill med jämna mellanrum göra fullständiga och/eller incrementella backuper av systemet. På hd eller DVD. Sedan vill kjag kunna återställa HELA systemet till ett tidigare stadium om nåt i systemet blir fel (någon av backup:erna). Om nåt blir fel i systemet vill jag kunna boota från en DVD och antingen om backupen ryms på DVDn kunna återskapa tidigare tillstånd direkt från DVDn eller bara låta DVDn vara bootskiva för att sedan peka på en backup på nån hårdisk. Dvs precis som det suveräna programmet Acronis True Image för PC. Detta klarar väl inte Time Machine?
joachime Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Nä, brakar operativsystemet får du nog snällt installera alla program från början igen. Dokumenten ligger dock säkra i Time Machine (som gör backup varje timme).
Björn Olsberg Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Nu har jag inte råkat ut för en total krasch någon gång (ännu) men Time Machine säkerhetskopierar allt på hårddisken som förval. Även systemfiler. Det går dock att begränsa till endast dokument om man vill. Om du använder OS X startskiva och har hårddisken med säkerhetskopian tillgänglig så bör du kunna återställa allt som det var innan kraschen, till specifika datum med de inkrementella säkerhetskopiorna. Start-dvd:n startar du OS X med.
Peth Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Om något blir fel i systemet så kör man en arkivera och installera. Helt nytt system men alla användarkonton och inställningar finns kvar.
godhead Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 time machine funkar utmärkt både för dokument och operativsystem. jag använde t ex det när jag bytte hårddisk i min macbook. gick utmärkt att backa tillbaka rubbet från en extern disk och datorn fungerar precis som den gjorde innan hårddiskbytet. man får dock räkna med att det tar runt 6 timmar att dra tillbaka allting.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.