Jump to content
Annons

Bästa lajvakten genom tiderna?


Kringlan

Recommended Posts

Sugen på å veta vad forumfolket tycker. Min lista lyder som följer.

Richie Havens (jag menar bara sättet han spelar gitarr på får en ju å va klistrad)

Massive Attack (av nån jävla anledning hamnar jag alltid i nån slags trans)

Counting Crows (Vad kan man säga, jajävlar, tändaren i luften bara. Så klockrena live)

Bob Marley (har iaktagit en rad livespelningar, och pratat med människor som vart där, vad jag vet gjorde han inte en enda misslyckad spelning, kan väll bero på att han dog dock, många so dör blir ju legendförklarade och sen konstateras det att inget dom gjorde nånsin var dåligt)

Mono (den japanska ropckgruppen som försöker "döda publiken med ljud" så jävla bra.)

Turbonegro (tjocka norrmän går alltid hem. Med hits som I got Erection, Fuck the world och dont say motherfucker, motherfucker är dom ju ett måste live)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 103
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Rent spontant skulle jag nog säga Hanoi Rocks. Det måste ju har varit så det var meningen att rock'n'roll skulle låta?

Deep Purple med Ritchie Blackmore är något jag bara upplevt på video, men när Ritchie är på spelhumör verkar han svårslagen. Eller någon av de tidigare Rainbow-konserterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vildsvin på Hässleholmsfestivalen '95 eller '96. Nationalteatern lirade på stora scenen men jag gick vidare o ner till en mindre scen där Vildsvinen lirade och de blåste omkull mig.

KISS - Göteborg första rundan på deras reunion-turné ('96 tror jag). Det har med saken att jag gillat dem sedan '76, bommade deras sista sminkade spelning i Sverige pga min låga ålder så detta var en ren jäkla tidsresa! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent spontant skulle jag nog säga Hanoi Rocks. Det måste ju har varit så det var meningen att rock'n'roll skulle låta?

Deep Purple med Ritchie Blackmore är något jag bara upplevt på video, men när Ritchie är på spelhumör verkar han svårslagen. Eller någon av de tidigare Rainbow-konserterna?

Åh, Rainbow.... blev nästan lite tårögd nu...

Såg Hughes & Turner båda svängarna när de var i landet.

Där fick man sig en hälsosam injektion av purple & rainbow... tom lite sabbath!

Riktigt bra gig var de båda två iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att säga, har en del klarare och vagare minnen av bra grejor dock:

Mats Ronander på Ritz i samband med "Reality" plattan, sent 80'tal

Nån Roxy Music-konsert, minns inte var, innan Avalon-plattan

Styx (!) - Paradise Theatre tour när det nu var

Sparks - Lil Beethoven - i våras, helt klart annorlunda, still crazy after all those years kan man säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Apropå still crazy så är ju garfunkles solokonsärer nåt i särklass. Herregud.

Art Garfunkel?

Den där krulliga tokmesen som brukar stå brevid Paul Simon, iförd vedervärdig skinnväst och som aldrig vet vad han ska göra med sina händer?

Herregud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää faktiskt inte. Garfunkle har ju släppt ett par plattor han med och hur mycket jag än äslakr 50 ways to leave a lover så är garfunkles egna verk helt outstanding. Har sett ett par små konserer han gjort unde senare tid och herregud.

Still crazy gjorde ju naturligtvis simon men jag kopplade ändå garfunkle där.

deras spelning i madison square sägs ju annars vara den mest legendariska spelningen någonsin.

REM e ju feta som fan också. Såg en bandat spelning från tyskland nånstans där han började blöda ur ögonen. Ingen aning om det var en efffekt eller nåt med häftigt var det ju oavsett.

[edit] vh1 är en guldgruva

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

ICE CUBE på gamla fryshuset -92 eller nåt.

Har aldrig sett en ensam man dominera scenen så fullständigt.

ELDKVARN har alltid varit grymma live också, sett ett 20-tal spelningar under åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Niklas Hillbom?

Han hade väl beef med Ken?

Edit: OT sorry. Kringlan - starta en inte-digga-Ice Cube-tråd istället.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå still crazy så är ju garfunkles solokonsärer nåt i särklass. Herregud.

Art Garfunkel?

Den där krulliga tokmesen som brukar stå brevid Paul Simon, iförd vedervärdig skinnväst och som aldrig vet vad han ska göra med sina händer?

Herregud.

Bridge over troubled water?

Link to comment
Dela på andra sajter

Niklas Hillbom?

Han hade väl beef med Ken?

Edit: OT sorry. Kringlan - starta en inte-digga-Ice Cube-tråd istället.

Diggade inte hans battle med Cypress Hill.

Han har en tendens att sno andras låtar och sen säga att det är hans egna.

men du har ju rätt.. han är ju fet live och det är ju faktiskt vad vi diskuterar

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Niklas Hillbom?

Han hade väl beef med Ken?

Edit: OT sorry. Kringlan - starta en inte-digga-Ice Cube-tråd istället.

Diggade inte hans battle med Cypress Hill.

Han har en tendens att sno andras låtar och sen säga att det är hans egna.

men du har ju rätt.. han är ju fet live och det är ju faktiskt vad vi diskuterar

Vilken låt har han snott? det här kan bli intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå still crazy så är ju garfunkles solokonsärer nåt i särklass. Herregud.

Art Garfunkel?

Den där krulliga tokmesen som brukar stå brevid Paul Simon, iförd vedervärdig skinnväst och som aldrig vet vad han ska göra med sina händer?

Herregud.

Bridge over troubled water?

? Trodde S&G var huvudsakligen ett Simon-projekt och att Garfunkel var för bandet ungefär det som Hansson var för DeWolfe United, Jean-Pierre Barda för Army of Lovers och Eddie för Iron Maiden...?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Vilken låt har han snott? det här kan bli intressant...

Danny: Kringlan menar nog det här med "sampling".

Man får ju bara ta 4 takter, och Ice Cube snodde ju typ hela Staple Singers "Let's Do It Again" till remixen av It Was A Good Day.

Fasen va taskigt, Cube!

*kjam*

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ok!

Då är jag med.

Isåfall har han ju snott The Message också!

Blir ett Ice Cube-vinylbål på Smedjegatan ikväll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det visste jag faktiskt inte. Jag var mer innte på det att han snodde en av deras låtar som intro till en film han gjorde utan deras medgivande. Dom var ju affärspartners framt till det missödet.

fast vi bör diskutera detta i en annan tråd 😲

Ice Cube har ju blivit anklagad för att sno åtskilliga gånger.

Som svar på ett Ice Cubes diss så snodde ju cypress hill hela hans låt och skaffade en kille som lät som honom och sjöng över hur stolt han var att han gjorde egen musik ungefär.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Deep Purple med Ritchie Blackmore är något jag bara upplevt på video, men när Ritchie är på spelhumör verkar han svårslagen. Eller någon av de tidigare Rainbow-konserterna?

Whitesnake öppnade med BURN i lördags 😑 (Linköpings ishall..) var du inte där?

*****

men vilka rockade värst och bäst? ... hmmm ...

Iron Maiden -83, "World Piece Tour" Stockholm, när bandet förstummat fånleende blickade ut över ett hav av crazy swedes som aldrig ville tystna?

Rainbow (oxå sthlm) -82 var mitt första arenagigbesök. Mkt speciellt!

Marillion... Uli Roth... Dio ... Judas Priest ...

Nä nu blev det ju bara nostalgi...

Faith no More var fantastiska. Saigon Kick kanske. Det är ju i alla fall NÄSTAN nutid 😲 En gång blev jag helt knäckt av ORUP live oxå. Svinbra. (bara för att inilla er att jag kanske har bred musiksmak)

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå still crazy så är ju garfunkles solokonsärer nåt i särklass. Herregud.

Art Garfunkel?

Den där krulliga tokmesen som brukar stå brevid Paul Simon, iförd vedervärdig skinnväst och som aldrig vet vad han ska göra med sina händer?

Herregud.

Bridge over troubled water?

? Trodde S&G var huvudsakligen ett Simon-projekt och att Garfunkel var för bandet ungefär det som Hansson var för DeWolfe United, Jean-Pierre Barda för Army of Lovers och Eddie för Iron Maiden...?

Ja, det är många som tror det. Simon var den mest tongivande figuren kanske men garfunkle gjorde mycket han med.

Och som sagt. hans sologrejer en del av dem är faktiskt otroliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Säg nu inte att Plura också har snott låtar...

Du rasar min värld fullständigt.

Kringlan! "nånting måste gå sönder" är väl inte snodd?

Back to topic:

Eldkvarn har stått för mina mest minnesvärda konsertupplevelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå still crazy så är ju garfunkles solokonsärer nåt i särklass. Herregud.

Art Garfunkel?

Den där krulliga tokmesen som brukar stå brevid Paul Simon, iförd vedervärdig skinnväst och som aldrig vet vad han ska göra med sina händer?

Herregud.

Feltolkning mr night! Inte skinnväst! Särk-lass!

...Ursäkta kunde inte låta bli

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...