sounden Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Jag tänkte slänga ut min PC/Cubase och införskaffa mig en G5:a och Logic. Jag läste ju krönikan i senaste studio tidningen om konspirations teorin, ganska intressant. Jag har ju ett M-Audio Delta 1010LT kort som jag tänkte använda till mac:en. Tänkte skicka ut ett broadcast om just denna kombinationen. Är det någon som använde/använder denna kombinationen? Det är ju PCI-X stöd på ljudkortet så det skall ju gå att använda till Mac OS X om jag inte missförstått det hela fel. Latency´n kommer väll inte blir högre för jag byter till ett annat program/snabbare dator? (kör inte med latency kompensation i cubase idag) Någon som har några tankar/teorier/erfarenheter om detta? // Johan
bonzo Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Det är ju PCI-X stöd på ljudkortet så det skall ju gå att använda till Mac OS X om jag inte missförstått det hela fel. Har inte PCI-X en helt annan sockel än vanlig PCI?
sounden Postat 23 november 2004 Trådstartare Postat 23 november 2004 Njae tror inte det... All of M-Audio's audio cards have been designed to be PCI 2.2-compliant with support for both 3.3-volt and 5-volt PCI signaling environments. This guarantees compatibility with PCI-X, 64-bit, and standard 32-bit PCI-based systems, including the Apple G5. 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.