Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Robyn spelade på galan. Foto: Björn Olsberg Lite skvaller från Grammis-galan, via en Iphone: Årets producent: Kleerup Årets låtskrivare: Kleerup Årets textförfattare: Annika Norlin (Hello Saferide) Fler inlägg kommer så fort fler vinnare presenteras.
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Regeringens musikexportpris går till: Björn och Benny Sanslösa hurrarop utbryter i Hovet.
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets folkmusik/visa: Abalone Dots
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets klassiska: Allmänna sången & Anders Widmark
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Seg paus, precis efter att Nassim al Fakir förklarat att nu har festen satt igång på allvar. Vi pratar piratkopiering istället, för spänningens skull.
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Åh, igång igen. Årets dans / hiphop / soul: Afasi & Filthy
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Är det bara din tråd det här? 🙂
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 MTV-priset för bästa video: They live by night (160000 röstade!)
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 IFPIs hederspris: Robert von Bahr
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Snart börjar direktsändning i tv. Passar fint, batterierna i min Iphone börjar tryta 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Snart börjar direktsändning i tv. Passar fint, batterierna i min Iphone börjar tryta 🙂 Rätt åt dig... 🙂
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets grupp: Soundtrack of our Lives
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets manliga artist: Håkan Hellström
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Årets manliga artist: Håkan Hellström 🙂
Elvispen Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Årets grupp: Soundtrack of our Lives Typiskt att juryn röstar på något dåligt så mycket att dom faktiskt slog hur mycket folket röstade på något bra...
henning Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Årets hårdrock: In Flames Såg ni Brojd när han swishade förbi på tv'n?
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets kvinnliga artist: Anna Ternheim
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets nykomling: Kleerup (igen, anar vi storslam?)
DieHard (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Årets manliga artist: Håkan Hellström 🙂 Ja instämmer. Vad ska man säga? 🙂 Ett enda inavlat tävlande med i stort sett samma artister och grupper år efter år. Det märks att Svealand är ett litet land. Kan lika gärna döpa om det här spektaklet till Kalle Anka-Galan.
depulse Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem är denna kleerupp? ser ut som en finnig tonåring med moppemusche och flottigt hår, spelar han gitarr? ursäkta frågan man jag bor utomlands sedan en tid och följer inte alla dessa realityshows längre och har ej tillgång till hänt i veckan odyl för att hålla mej ajour om det senaste i kändisvärlden.
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets jazz: Esbjörn Svensson Trio! Alla står upp... Gruppen får välförtjänt de största applåderna. Det blir känsloladdat med Esbjörn borta.
Guitar Nilsson Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Årets jazz: Esbjörn Svensson Trio! Fint tal där.... Sorgligt var det...
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets album: Anna Ternheim - på håret före Kleerup
DieHard (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem är denna kleerupp? ser ut som en finnig tonåring med moppemusche och flottigt hår, spelar han gitarr? ursäkta frågan man jag bor utomlands sedan en tid och följer inte alla dessa realityshows längre och har ej tillgång till hänt i veckan odyl för att hålla mej ajour om det senaste i kändisvärlden. Vet inte heller vem det är. 🙂
Björn Olsberg Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Årets låt: Jennie let me love you med EMD. ...och det var sista priset. Tack till ett batteri som höll längre än jag trodde 🙂 Trevlig kväll!
Exil Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem är denna kleerupp? ser ut som en finnig tonåring med moppemusche och flottigt hår, spelar han gitarr? ursäkta frågan man jag bor utomlands sedan en tid och följer inte alla dessa realityshows längre och har ej tillgång till hänt i veckan odyl för att hålla mej ajour om det senaste i kändisvärlden. Vet inte heller vem det är. 🙂 Blip-blop-låtskrivare skulle man väl kunna säga. Han lyckades få med stora artister som Robyn, Titio, Marit Bergman m.f. på sin skiva. Rätt experimentel musik, fast ändå lite mer kommersiellt. Angående hans utséende så kan man se på honom att han är rätt sliten av droger tyvärr. Jag har vänner som känner honom som säger att han tyvärr har gått ner alldeles för djupt i träsket. Men visst han är duktig på det han gör!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.