spaceman Postat 7 januari 2009 Dela Postat 7 januari 2009 Florian Schneider lämnar Kraftwerk efter 40 år med bandet... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=870901 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
barkley Postat 7 januari 2009 Dela Postat 7 januari 2009 Florian Schneider lämnar Kraftwerk efter 40 år med bandet... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=870901 Radiohead med support Kraftwerk... Bara hoppas dom kommer till Sverige 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 7 januari 2009 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2009 Jag skulle också vilja se Radiohead. Kraftwerk såg jag 2004 när dom spelade på Cirkus i Sthlm. Då var det bara Ralf Hütter och Florian Schneider som var orginalmedlemmar, dom andra två har jag för mig hette Hilpert och Schmitz. Undrar om det blir en trio nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 7 januari 2009 Dela Postat 7 januari 2009 Hur fan kan Kraftwerk vara förband till Radiohead? :S Borde det inte vara tvärtom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 7 januari 2009 Dela Postat 7 januari 2009 kraftwerk är alltid fyra. de har en annan som hoppar in istället för florian nu. fast undrar varför dom inte lägger ner hela projektet istället. känns ju lite som om florian är den man ser framför sej när man tänker på kraftwerk... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abod Postat 7 januari 2009 Dela Postat 7 januari 2009 Tråkigt att Florian lämnar KW, undrar om han och Ralf gick på kollisionskurs med hur musiken utvecklades, eller om han bara ledsnat? Har läst att han en gång vägrade uppträda i Japan, han satt i publiken när konserten drog igång. Jaha, antar att de tvingas plocka in ytterligare en ny medlem, eftersom kraftwerk är synonymt med fyra "robotar". För övrigt håller jag med Rabieshund, om att det verkar konstigt att de är förband, KW är ju bland de absolut främsta och borde vara huvudnumret. Owe a blue ocean dream på myspace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perihelion Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Shit, Florian måste väl vara en 70 bast nu för tiden så man kan ju faktiskt förstå att han kanske hellre spelar bingo än uppträder på scen! ;-) /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.