Rocktroll Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Hej jag håller på att spela in några covers på mina och min polares favorit soundtracks från vår barndom. Nu skall vi spela in ett par låtar där vi behöver det klassiska 80 tals synth trum ljudet. Tänk, megaman till nintendo eller Miami vice musiken Nå't i den stilen vill vi ha.. Alltså dom stora melodiska PUKORNA. Finns det en trum/synth plugg som har dessa egenskaper? Hur kommer jag över ljuden. ?? tack fört visat intresse MVH / Lelle
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Du behöver nog bara hitta rätt trummaskin! Jag har en länk till en torrent med maaassooor av gamla trummaskinsamplingar, men jag vet inte om det är lagligt eller inte så jag kanske inte ska lägga upp den här. Kan skicka i ett PM dock.
Uozon Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Miami Vice theme song komponerades på en Yamaha DX7 Vad du letar efter är en 808,909,707 eller en Linndrum.
SyntaxError Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Miami Vice theme song komponerades på en Yamaha DX7 Vad du letar efter är en 808,909,707 eller en Linndrum. Vilka alla är löjligt överprissatta och ganska svåråtkomliga...Utom 707:an möjligtvis...
laxlaxlax Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Vilka alla är löjligt överprissatta och ganska svåråtkomliga...Utom 707:an möjligtvis... Nuförtiden finns det ett sätt att inte behöva betala så mycket - snälla människor har spelat in ljuden från maskinerna. Sen kan man ladda in dom i ett program, och så låter det likadant. Det kostar ingenting alls över huvud taget och kallas sampling.
SyntaxError Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Vilka alla är löjligt överprissatta och ganska svåråtkomliga...Utom 707:an möjligtvis... Nuförtiden finns det ett sätt att inte behöva betala så mycket - snälla människor har spelat in ljuden från maskinerna. Sen kan man ladda in dom i ett program, och så låter det likadant. Det kostar ingenting alls över huvud taget och kallas sampling. Är det sant??? Shit, vad tekniken går framåt! Vad kommer härnäst undrar man ju.....?
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) Min pappa hade både en DX7 och en 808 förut men sålde båda och köpte en kass Alesis och en Yamaha RX-11 istället LOL 😛 Han har till och med haft en jävla Prophet 5 som han sålde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂 Edit: Alla de där trummaskinerna finns givetvis med i länken jag PMade dig.. Redigerat 8 januari 2009 av Rabieshund
drloop (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 DX7 kan du få ganska billigt. Värre med 808an... 😛
Rocktroll Postat 8 januari 2009 Trådstartare Postat 8 januari 2009 Tack för alla inlägg. Jag har hört 808 och 909 och är inte så imponerad.. Linndrum lät hetare! 😱 skall även lyssna på 707 Ni har vart till stor hjälp, tusen tack!!!
Rabieshund Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 808-ljuden hörs väl mycket mer i 80-talselectro än sån där filmmusik typ. 909 är väldigt 90-talsdance! Så de passar ju inte alls ändamålet tycker jag. Men ja nu har du ju allt du behöver 😱 Bara att leta bland alla ljud tills du hittar nåt du gillar.
drloop (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 808 är nog min favorit ljudmässigt. Så hård. Linnen är inte så dum den heller förstås.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.