Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har visserligen någon gammal omarbetad samarbets-tråd liggande här men den känns lite förlegad så jag gör nu en ny.

Som titeln avslöjar flyttar jag till Växjö från Göteborg, där jag bott med min fru då hon har läst sin utbildning där. Då det var det enda som höll oss kvar i Göteborg har vi nu bestämt oss för att bosätta oss i Växjö, då det är en lagom placering i Sverige med tanke på vart man har sin släkt och vänner.. Dessutom är det en trevligt liten stad som jag själv bott i tidigare så det känns lite mer hemma, iaf för min del 😎

Då det var ca 3 år sedan som jag skrev en medlemspresentation kan jag även passa på att göra en kort introduktion av mig själv...

Jag har varit musikintresserad sedan barnsben, började spela piano när jag var 11 år ungefär, övergick i tonåren till gitarren då det var mycket fräckare 🙂 Spelat i några band i högstadiet/gymnasiet och musiksmaken har under den tiden hunnit ändrats en hel del. Idag är jag allätare men lyssna gärna på melodisk rock, ibland åt det progressivare hållet, ibland åt det slickare 80-talet. Har sysslat med min lilla hemmastudio sen gymnasietiden. Gick folkhögskola efter gymnasiet och fick där möjlighet att både spela och spela in. Efter folkhögskolan bar det iväg till Växjö där jag läste musikproduktionsprogrammet i två år. Sedan blev det flytt till Göteborg där tyvärr mitt musik- och ljudtekniska utövande blivit minimerat till nästan ingenting, hoppas att vända på den trenden. ...NOG OM MIG! 😛

Jag söker folk att lira med, skriva musik med, och allmänt musikflumm med visst inspelningssug och sånt !!

Har även förhoppningar på att starta något slags band också då jag känner att jag vill börja lira lite gitarr igen. ...eller möjligen hoppa in i något nu existerande band som gitarrist/keyboard m.m. Ojoj va klockan blev mkt, aja, vi hörs!

/Linus aka Limpan

EDIT: Musikstilen jag gärna lirar i varierar i Rock-genren men gärna Melodisk Hår(d)rock! ...Eller lite slickare Westcoast-Rock... Är även en sucker för svängig Soul/Funk/Fusion

Redigerat av Limpan
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Tjena Limpan.

Jag bor i Malmö men spelar i ett coverband i Växjö: www.wonderband.se Här är ett klipp från i somras till exempel:

Vi har replokal/studio och hela baletten. Jag känner att det kan vara bra för bandet att hålla kontakt med dig om du vill hoppa in och vikariera någon gång eller leka med mina bandpolare i studion. Hur som helst är det bra att vara bekant med dem eftersom de är insyltade i mååånga musiksammanhang i regionen.

Hör av dig vet jag.

Må/Tommy

Postat

En Jam i Växjö är alltid trevligt..

Vad för typ av musik skulle du vilja skapa? Själv bor jag i Växjö för tillfället.. är involverad i några små projekt. Går sista året på NV/musik.

Postat (redigerat)
En Jam i Växjö är alltid trevligt..

Vad för typ av musik skulle du vilja skapa? Själv bor jag i Växjö för tillfället.. är involverad i några små projekt. Går sista året på NV/musik.

Kolla mitt första inlägg, jag är lite av en allätare...

När det gillar att skriva musik är det oftast melodisk rock

Redigerat av Limpan
Postat
Tjena Limpan.

Jag bor i Malmö men spelar i ett coverband i Växjö: www.wonderband.se Här är ett klipp från i somras till exempel:

Vi har replokal/studio och hela baletten. Jag känner att det kan vara bra för bandet att hålla kontakt med dig om du vill hoppa in och vikariera någon gång eller leka med mina bandpolare i studion. Hur som helst är det bra att vara bekant med dem eftersom de är insyltade i mååånga musiksammanhang i regionen.

Hör av dig vet jag.

Må/Tommy

Skoj!

När flyttkaoset har lagt sig så kan jag ju höra av mig, Alltid kul att lira =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.