Jump to content
Annons

Depeche Mode in i studion i Januari..

D Vibe

Recommended Posts

Yep, Depeche Mode går in i studion i januari för att börja arbetet på sitt elfte album. Som samarbetsproducent har de valt Ben Hillier... Ska bli intressant att se vad gubbarna lyckas åstadkomma den här gången 😉... Men jag litar på Martin L. Gore 🙂

http://www.depechemode.com/news/index.html#111604_newalbum

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Men jag litar på Martin L. Gore

Inte jag, med tanke på att inte skrivit en bra låt sedan "Big Muff" 1981.

Dela på andra sajter

Huff... 😮🙂😳😛😲 ... 😉

(emoticons är bra ibland 🙂)

Dela på andra sajter

Är en big fan av DM´s tidiga verk och måste hålla med NV här.

Det var ett BRA tag sen Dm gjodre nått bra.... 🙂

EDIT: NV=NarkotikaVården 😆

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Får väl säga tvärsom här då, och inte bara för att jag vill va kärringen mot strömmen... 🙂

Gillar de senare skivorna mycket mer än de tidiga. För tillfället rankar jag nog "Songs of faith and devotion" högst...tror jag...

Edit: Måste passa på och slänga in en liten flagga för Alan Wilder och hans projekt Recoil. Mkt bra!

Edit igen: Kul förresten att de ska spela in igen!! Nån som vet vem den där producenten är?

Redigerat av android
Dela på andra sajter

Kan tillägga att jag läste nånstans att Martin Gore håller på att skriva låtar åt Madonna... Kanske rykten, men det vore rätt kul!

Det verkar skumt, för han har sagt att alla hans egna låtar går oavbrutet till Depeche Mode.. Det är därför han gjorde en coverplatta som soloalbum...

/Daniel

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Kan tillägga att jag läste nånstans att Martin Gore håller på att skriva låtar åt Madonna... Kanske rykten, men det vore rätt kul!

Låter rimligt; två avdankade popstjärnor slår sina påsar ihop.

Dela på andra sajter

Det verkar skumt, för han har sagt att alla hans egna låtar går oavbrutet till Depeche Mode.. Det är därför han gjorde en coverplatta som soloalbum...

Kom på vart jag läst det nu... Saxat från Zero:

Madonna är bara den senaste artisten som Martin samarbetat med. Tidigare i höstas släppte OneTwo, som består av Claudia Brücken (Propaganda) och Paul Humphreys (OMD), sin debut EPdär Martin skrivit en låt. Även Gwen Stefani (No Doubt) kommer att ha en låt av Martin på sin kommande soloskiva.
Dela på andra sajter

Nja, där håller jag inte riktigt med...

Madonnas senaste skivor är ju grymt mycket bättre än allt som hon släppt ifrån sig tidigare. Sen att de kanske inte har slagit lika hårt är väl ovesäntligt...? 😆

Dela på andra sajter

Nu är väl iofs inte Depeche Mode någon pop 😆..

/Daniel

Dela på andra sajter

Får väl säga tvärsom här då, och inte bara för att jag vill va kärringen mot strömmen... 😆

Gillar de senare skivorna mycket mer än de tidiga. För tillfället rankar jag nog "Songs of faith and devotion" högst...tror jag...

Edit: Måste passa på och slänga in en liten flagga för Alan Wilder och hans projekt Recoil. Mkt bra!

Edit igen: Kul förresten att de ska spela in igen!! Nån som vet vem den där producenten är?

Jag har en skiva från från Recoil och jag var väl inte sådär jätteimponerad när jag hörde den sist (för två år sen?!). Får ta och rota fram den igen och lyssna på den 🙂

/Daniel

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.