Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Här några egen gjorde presets till Sylenth.

I packer ligger lite för alla. Det här är bara en demo release och jag kommer släppa full versionen om några veckor.

I packet:

En Electro/House bas

Ett Hands Up lead

En Trance arp

Och ett Hardstyle lead

.mp3 filen är en mp3 demo

DjStyler_SylenthVsti_PresetS.mp3

Jag gjorde bara två av melodierna. All credit för resten av melodierna går till "Mizzleman" och "Hands Up Squad".

Edit: Pluginen kan köpas här http://www.lennardigital.com/modules/home/

Redigerat av djstyler
Annons
Postat

Lyssnar på demot nu, låter bra! Men du, hur "clearar" man presetsen? Så att man får göra allt från grunden, har inte koll på det riktigt 🙂

Postat

Vet inte riktigt heller försöker hitta det själv! 😳

Men ta något enkelt ljud som är lätt att jobba ifrån!

• 3 veckor senare...
Postat

djstyler - Du måste ta bort de loopar som ligger i ZIP filen.

Du får inte lov att ladda upp loopar som du betalat för.

Postat
djstyler - Du måste ta bort de loopar som ligger i ZIP filen.

Du får inte lov att ladda upp loopar som du betalat för.

Srry, tänkte inte på det 😲

Mern tog bort hela project filen eftersom jag snart släpper hela stora packet (utan loopar 😲 bara presets)

Postat

Det ska finnas en bank som heter "Empty" om ni vill göra ljuden från scratch 🤪

Postat
Det ska finnas en bank som heter "Empty" om ni vill göra ljuden från scratch 🙂

Har letat efter den men brukar börja på nån bra o sedan hamna på nått som låter helt annat...

Postat

Vart ligger den isåfall? 🙂

Postat

Sylenth1\SoundBanks\BankInit.fxb

Då får du bara en enkel sågtand 🙂.

Postat

Tackar! 🙂

Postat

Tackar! 🙂

Lugnt 🙂

Postat

Tack för presets. Electro'n funkar, den ska jag leka lite med. Hardstyle'n får du jobba mer på, den var alldeles för tam 😄

Postat
Hardstyle leadet var ganska fattigt o torrt. Annars var de väl okej.

Varför är alla hardstyle nissar petnoga med allt sånt, att man gör egna kickar osv... men att de sedan använder nexus?!?!

Postat
Varför är alla hardstyle nissar petnoga med allt sånt, att man gör egna kickar osv... men att de sedan använder nexus?!?!

Att det är fattigt betyder inte att du inte gjort det själv. Det betyder att ljudet känns tomt. Lägg några i layer så blir det nog fint.

Postat
Att det är fattigt betyder inte att du inte gjort det själv. Det betyder att ljudet känns tomt. Lägg några i layer så blir det nog fint.

Äh glöm det, du missförstod.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det viktiga är väl hur det låter i en låt inte hur en preset låter för sig själv?

Och smaken är väl som baken eller är det så att alla mina farhågor besannas att det är styrt hur det skall låta dessa elektriska genres?

Redigerat av drloop
Postat

Kicken och bassen är nog det viktigaste i en hardstyle låt. Det är oftast så man känner igen en artist i den scenen. Med hjälp av ett eget sound på kicken. Tex Brennan Heart, hans kick sticker ju ut otroligt mycket. Fast det är bara min teori.

Men självklart måste du ha ett bra lead och en bra screech också. Det blir ju ingen bra låt bara för att du har värsta BH kicken...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.