Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tyckte om den omastrade bättre.

Men det var mer tryck i den mastrade.

Postat
Tyckte om den omastrade bättre.

Men det var mer tryck i den mastrade.

Totalt misslyckande från företaget då? De verkade inte särskillt seriösa heller jämfört med t.ex. xarcmastering.com.

Tack för att du lyssnade.

Postat

Hej

Har ingen erfarenhet av mastering.

Jag lyssnade först igenom den omastrade och tänkte, vad jag vill jag ha "bättre"?

Torrare bas, "lyster" i HF fanns redan mycket så jag tänkte, hm.... vad gör dom då?

Två påtagliga skillnader hörde jag på den mastrade.

Högre nivå och stereobreddat.

Tråkigt om du är missnöjd, kräv att dom gör om jobbet om du inte är nöjd.

/Hv

Postat
Hej

Har ingen erfarenhet av mastering.

Jag lyssnade först igenom den omastrade och tänkte, vad jag vill jag ha "bättre"?

Torrare bas, "lyster" i HF fanns redan mycket så jag tänkte, hm.... vad gör dom då?

Två påtagliga skillnader hörde jag på den mastrade.

Högre nivå och stereobreddat.

Tråkigt om du är missnöjd, kräv att dom gör om jobbet om du inte är nöjd.

/Hv

Jag har ingen erfarenhet av mastring heller eller mixning för den delen. Därför mixar jag inte mina låtar utan låter gizmozis som gör ett superbra jobb göra detta. Och därför gjorde jag denna tråden för att de som är mer hemma på mastring kan ge synpunkter.

MEn det lutar väl att jag får låta xarcmastering.com mastra låten också och sedan lyssna själv samt slänga upp det här för att jämföra.

Postat

Jag tycker att den mastrade varianten låter mycket bättre faktiskt, mer koncis och definierad på nåt sätt.. kicken kommer ju fram på ett helt annat sätt.. så "inte speciellt bra" vore väl att ta i tycker jag..!

detta kanske är off topic, men skulle man inte vilja ha lite av leaden i mitten också? i alla fall på verserna? just nu låter det väldigt fett, men du hade ju haft plats för halva klicken i mitten av panoreringsspektrat om du velat..🙂 detta är väl en smaksak å andra sidan..!

Postat
Skickade in en låt för provmastring

Innebär det att du inte pröjsat?

Postat (redigerat)

Lyssnade lite snabbt och lade den mastrade med samma snittenergi som den omastrade och det är flera, ganska påtagliga skillnader i den mastrade som jag tycker låter lite bättre, men jag låter det vara osagt om det beror på att de tryckt ihop hela paketet eller om de faktiskt lagt bearbetande EQ eller någon annan processing på för att slutresultatet ska låta som det gör.

Grundmixen låter mycket bra, så inget ont om Anders arbete. Det konstnärliga kan man ju tycka vad man vill om men det hör inte hit.

Luft i toppen, aningen renare lågmidbas, jämnare overallvolym på hela mixen som gör att man hör alla delar även på mycket låg volym.

I den omastrade hoppar virveln och voxen ut på låg volym, men personligen gillade jag nog virveln/clap'en mer framträdande än att den blivit tillrättalagd i mastringen.

Hur många samples clip man tillåter i en mastrad fil kan man ju tvista om, men det fanns en del ställen där de gått över med ett par samples.

All-in-all tycker inte jag att det här var så dåligt, men det är ju du som bestämmer.

lycka till

Redigerat av Lundin
DieHard (oregistrerad)
Postat

hmm gick inte ladda ned den mastrade. Tillät ingen mer för tillfället. 😆 Ska jag kritisera något så använd inte såna tjänster som bara tillåter några få nedladdningar. Inte så bra med tanke på ett sånt här forum och om man vill ha flera lyssnare. Så gör dig en tjänst och lägg upp den på speedyshare med.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
hmm gick inte ladda ned den mastrade. Tillät ingen mer för tillfället. 😆 Ska jag kritisera något så använd inte såna tjänster som bara tillåter några få nedladdningar. Inte så bra med tanke på ett sånt här forum och om man vill ha flera lyssnare. Så gör dig en tjänst och lägg upp den på speedyshare med.

Jag skulle gissa att han själv inte har den mastrade filen utan det är nog mastringsföretaget som lagt upp den på den där dåliga sajten...

Postat

Jag skulle gissa att han själv inte har den mastrade filen utan det är nog mastringsföretaget som lagt upp den på den där dåliga sajten...

Jag har dock laddat ner den därifrån så ska genast slänga upp den på speedyshare!

Har betalt xarcmastering för att mastra låten nu med så blir väl en ny tråd med jämförelse om några veckor och sedan välja de som är mest prisvärda!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.