resolve Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 hej! Jag har under lång tid använt cubase sx 3 på en PC, men har nu bytt till Mac, och då till Cubase 4. Det har gått felfritt, men en sak är lite jobbig, jag gillar inte EQt i Cubase 4! Även om kanske inte själva EQt var det bästa i 3an, så gillade jag ändå skarpt layouten och jag tyckte det kändes väldigt användarvänligt. Så jag undrar om någon har förslag på ett VST eq för mac, med liknande layout?
Gain Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 hej!Jag har under lång tid använt cubase sx 3 på en PC, men har nu bytt till Mac, och då till Cubase 4. Det har gått felfritt, men en sak är lite jobbig, jag gillar inte EQt i Cubase 4! Även om kanske inte själva EQt var det bästa i 3an, så gillade jag ändå skarpt layouten och jag tyckte det kändes väldigt användarvänligt. Så jag undrar om någon har förslag på ett VST eq för mac, med liknande layout? Det står dig förstås fritt att tycka vad du vill 😉..men kanaleqn i 4´an låter bättre (definitivt) och borde uppfattas som mer användarvänligt (större möjligheter till anpassning av vad du väljer att visa liksom tydligare kurvor). Vad är det som blivit mindre användarvänligt menar du?
Emil Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Egentligen kan du välja helt efter användargränssnittet då alla digitala och icke faslinjära eq:s i grunden är identiska.
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 http://www.kvraudio.com/get/2398.html - Ser snabbjobbad ut.
resolve Postat 5 januari 2009 Trådstartare Postat 5 januari 2009 hej!Jag har under lång tid använt cubase sx 3 på en PC, men har nu bytt till Mac, och då till Cubase 4. Det har gått felfritt, men en sak är lite jobbig, jag gillar inte EQt i Cubase 4! Även om kanske inte själva EQt var det bästa i 3an, så gillade jag ändå skarpt layouten och jag tyckte det kändes väldigt användarvänligt. Så jag undrar om någon har förslag på ett VST eq för mac, med liknande layout? Det står dig förstås fritt att tycka vad du vill 🙂..men kanaleqn i 4´an låter bättre (definitivt) och borde uppfattas som mer användarvänligt (större möjligheter till anpassning av vad du väljer att visa liksom tydligare kurvor). Vad är det som blivit mindre användarvänligt menar du? Egentligen är det väl det att jag vill ha en linje över hela frekvensspektrat. Men det kanske redan finns som alternativ, bara att jag missat det?
PSG Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Equim är fett, men det kanske inte funkar i Leopard (..ser det ut som på hemsidan..!)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.