Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Tänkte byta operatör för mobil telefoni. I samband med det måste jag skaffa en ny mobil som har 3G, vilket jag inte tror min Siemens me45 har?!? Jag vet inte...

Jag såg då en som hade mp3, mp4, mpeg4 och radio. Det lät kul. Man fick med ett headset till mobilen och jag antar att man ska använda det när man pratar i den. Men det duger väl knappast att lyssna på musikfiler i?

Så till frågan: Kan jag använda mina stora Sennheiser HD201 till mobilen? Lurarna har minitele.

😎

//:debatt

Annons
Postat

TJA

det beror på vad det är för telefon!

Vissa modeler har inbyggt hörlursuttag och andra telefoner ner får man

med en sladd mellan telefon och hörlurar. Så man kan sätta i vilka lurar man vill.

/linus

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Tjena!

Tänkte byta operatör för mobil telefoni. I samband med det måste jag skaffa en ny mobil som har 3G, vilket jag inte tror min Siemens me45 har?!? Jag vet inte...

Jag såg då en som hade mp3, mp4, mpeg4 och radio. Det lät kul. Man fick med ett headset till mobilen och jag antar att man ska använda det när man pratar i den. Men det duger väl knappast att lyssna på musikfiler i?

Så till frågan: Kan jag använda mina stora Sennheiser HD201 till mobilen? Lurarna har minitele.

🙂

Den här tråden hör inte hemma i det här forumet...

Postat
Tjena!

🙂

Den här tråden hör inte hemma i det här forumet...

Jo men inte under studiohårdvara kanske då jag har svårt att se mobiltelefoni som direkt studiorelaterat och därför lägger jag denna tråd under allmänt. Det är en tunn linje att balansera på... och helt klart diskutabelt.

Postat (redigerat)

När jag köpte min Sony Ericsson W902 fick jag med en sladd som det fanns 3.5 mm plugg till hörlurar 🙂 På ena änden är det en sån plugg grej som man kopplar in i batteriet typ (iaf samma uttag) sen i andra änden själva pluggen till den 3.5mm uttaget.

Redigerat av Opiiate
Postat

Från Samsungs hemsida:

"tillbehör

Med B2700 ingår standardbatteri, resesnabbladdare, stereo headset och ett PC-kit inklusive

USB-kabel."

Det verkar alltså som att du inte kommer kunna koppla in dina lurar. Får man fråga varför just Samsung? Följer den med abonnemanget? Jag rekommenderar Sony Ericsson, tycker de nya är skitbra. Iaf min. Har en Sony Ericsson w595 som jag fick med mitt 3-abonnemang och den är en "musikmobil". Jag är mycket nöjd även om jag inte har så mycket musik på den. Jag föredrar 20 gb-spelare istället.. 😳

Postat (redigerat)
Från Samsungs hemsida:

"tillbehör

Med B2700 ingår standardbatteri, resesnabbladdare, stereo headset och ett PC-kit inklusive

USB-kabel."

Det verkar alltså som att du inte kommer kunna koppla in dina lurar. Får man fråga varför just Samsung? Följer den med abonnemanget?

Nope, den köper jag separat! Kan jag inte sätta in lurarna i stereo headset-uttaget? Samsung kallar det uttaget för multikontakt - nog tydligen dit man sätter usb-kabeln också, för det verkar inte finnas något separat usb-uttag. Kollar manualen...

Har en Siemens me45 och den är verkligen robust - måste ha en robust mobil, det är det viktigaste och enda som räknas för mig egentligen. Samsungen verkar robust också, byggd med det material som man kör skateboardhjul av. Har Sony nån robust mobil? Är inte märkesfientlig alls.

Redigerat av debatt
Postat
Från Samsungs hemsida:

"tillbehör

USB-kabel."

Det verkar alltså som att du inte kommer kunna koppla in dina lurar. Får man fråga varför just Samsung? Följer den med abonnemanget?

Nope, den köper jag separat! Kan jag inte sätta in lurarna i stereo headset-uttaget? Samsung kallar det uttaget för multikontakt - nog tydligen dit man sätter usb-kabeln också, för det verkar inte finnas något separat usb-uttag. Kollar manualen...

Har en Siemens me45 och den är verkligen robust - måste ha en robust mobil, det är det viktigaste och enda som räknas för mig egentligen. Samsungen verkar robust också, byggd med det material som man kör skateboardhjul av. Har Sony nån robust mobil? Är inte märkesfientlig alls.

Nja är inte säker på det! de samsung mobiler jag har sätt har ett Avlångt uttag där man sätter i både laddare/usb/headset

Postat

Nej det är antagligen som på min mobil att det är en rätt knasig kontakt. Min passar endast laddaren, USB-sladden och headset - och förstås den där adaptermojängen.

Jag vet inte riktigt hur det är med robusta telefoner. Du kan ju gå till nån telefonbutik, typ Telia, och känna och kolla på massa telefoner. Jag gick dit med min mor när hon skulle köpa en ny telefon och vi hittade en som passade henne perfekt!

Postat

Då blir två följdfrågor:

1) Finns det headset med riktigt bra ljudkvalitet?

2) Kan man koppla bort miken i headsetet om man lyssnar på mp3-filer?

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.