Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena!

Inhandlade precis en ny sub från m-audio som ag kör ihop med mina Yamaha HS-80.

På baksidan av suben fins en crossoverratt, och jag undrar var man bör ställa för värde?

låter det vettigt att leda allt under 100 Hz till subben eller bör jag lägga det högre/Lägre?

tack på färhand!

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

beror inte det på vad du har för frekvensomfång på monitorerna/suben? HS-80 går enligt spec. till 42 Hz men frågan är hur snyggt dom spelar där...

Postat

Jag skulle ställa den på runt 50-60hz för jag antar att det är där som dina yamaha börjar o tappa i frekvensen, eller att frekvenskurvan börjar o sänka sig.

Annars så e det bara o prova sig fram 😆

Postat

lät intresant så jag sökte lite på subbasar hittade denna hos musikbörsen:'

PX-Sub350A

Specification:

• 350 W low-frequency amplifier

• 29-200 Hz precise low-frequency reproduction

• Balanced XLR/unbalanced outputs

• Ideal studio cabinet for professional applications

den går upp till 200 Hz så jag antar att din gör nått liknande men det kanske räcker med det under hundra.

prov mixa en låt och referenslyssna i andra högtalare så hör du om du drar på för lite eller mycket bas i mixen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.