debatt Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Microsoft Office för Student och Hem SV cd: "Får inte användas för kommersiellt bruk och fungerar inte i domän". Vad betyder att det inte får användas för kommersiellt bruk? Är det att man inte får skicka dokument fram och tillbaka inom ett företag eller till/från andra företag? Att man inte får göra vinst i samband med användande av deras program? Och hur ska de veta det? Eller hur har de tänkt sig...? Har de tänkt? Om nån av er här har en sådan version av officepaketet och skriver en dikt som flera år senare blir känd och ges ut - har ni använt MS Word i paketet för kommersiellt bruk då? Vad menas med kommersiellt bruk? Vad menas med en domän? Och att den inte fungerar i en sådan? Eftersom den kallas "Home AND Student"-version så måste man tydligen inte vara Student och bevisa det, men kanske att man bor hemma...? Och inte är hemlös... Kanske är det så att man vid registreringen ska skriva in sitt vanliga namn och inte något företagsnamn, om man nu inte har det!? En annan sak, vad betyder VUP eller VUP-version?? Det kan t.ex. stå "MS Word SV cd VUP". 😆 //:debatt
Nikolaus Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Öppna dina alster i Open Office och spara om så borde det lösa sig.
Nikolaus Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Nej, jag vill ha MS Word. Jag sa bara att du skulle spara om, inte göra dig av med word.
debatt Postat 3 januari 2009 Trådstartare Postat 3 januari 2009 Nej, jag vill ha MS Word. Jag sa bara att du skulle spara om, inte göra dig av med word. Hej min vän! Jo, jag vet... 😆 Word word word... Den version jag hade köpt, word 2002, den kan man bara öppna på HP-datorer, Idiotiskt. Men de alstren kan jag nog öppna även i Word 2007?! Fick med en testversion av office 2007 på nya laptopen, men måste internetregistrera den för att kunna prova den. Nu funderar jag förvisso starkt på att skaffa Internet iaf, men samtidigt kanske en Home-version av Office. Om man kan det... *gäsp*/tänkte högt
slejnard Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Offtopic Vadå? Har du fått avdrag?? 😄 Debatt: De program du vill installera som kräver internet så logga på.... de andra behövs det inte!
debatt Postat 3 januari 2009 Trådstartare Postat 3 januari 2009 (redigerat) Debatt: De program du vill installera som kräver internet så logga på.... de andra behövs det inte! Mm.. men jag har ju inte Internet hehe... så jag kan inte logga på då. På den burken. Och det är nåt fel med nätverkskorten på den eller nån inställning, för den hittar inte ens "tillgängliga trådlösa nätverk", dvs. ful-Internet. Redigerat 3 januari 2009 av debatt
debatt Postat 4 januari 2009 Trådstartare Postat 4 januari 2009 (redigerat) Kan jag, om jag är småföretagare, använda Office hem- och studentutgåva 2007 i arbetet? Nej. Office hem- och studentutgåva 2007 är endast licensierat för icke-kommersiellt bruk av hemanvändare. //Denna fråga och svar hittade jag på Nätet. Mina följdfrågor blir då: 1)Hur ska Microsoft kunna veta om man använt word för kommersiellt bruk?? 2) Om man köpt programmet för att användas i hemmet och skickar in ett manus till ett förlag eller använder det för att göra booklets till en skiva med och dessa produkter säljer så småningom, är det använt för kommersiellt bruk då? Redigerat 4 januari 2009 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.