Jump to content
Annons

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag är sugen på att lira funk... lite gogo ....

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3519

• Neosus

3141

• Overkill

2595

• Pico

2590

Postat mest i detta ämne

Postat
nope. men sen om jag får råd ska jag nog börja med nåt rent proteinpulver, typ whey 100 eller nåt. Energi får jag lätt i mig tror jag, men protein är lite bristvara.

Okeeeejj... Jag tog å köpte dedär för de var rea om man köpte båda två. kostade bara 399. Protein är fett med bristvara här också. och energi är väl helt ok om jag håller på som jag gör nu. Men jag vill gärna ha lite tryngre pass.

Postat
hehe, jaaa. sitter och skriver ansökan atm =)

två trummisar och en sångare med scenskräck är en grym lineup 🙂

Men vi ska ju ha på oss rånarluvvor ju! Igen kommer veta att de är du 😕

Postat
Hur kan protein vara en bristvara om man äter ägg hela tiden? 🙂

Määh! Jag vill inte hålla på å äta asmkt hela tiden för då blir man biffig OCH tjock! Som john petrucci du vet! 😕

Alltså vill jag äta "tillskott" och äta mindre vnalig mat så man inte blir lika tjockis 😄

Postat

nä, det är gott om kolesterol i äggula, fast det påverkar inte kolesterolhalten i blodet. käka gulan och dra ner på kolhydraterna istället, så håller du fettförbränningen igång.

Postat

"Äter du ägg i rimliga mängder påverkas inte dina kolesterolvärden negativt trots att ägg naturligt innehåller ganska mycket kolesterol. Tvärt om innehåller ägg enkelomättat fett som förebygger hjärt- och kärlsjukdomar."

"Fett och kolesterol i ägg: Ägg är inte farligt att äta om man är frisk. Hos friska hämmas kroppens egen produktion av kolesterol om man äter kost med mycket kolesterol."

Postat (redigerat)

socker, godis och öl.

edit: och frukt och bröd och läsk och ketchup

Redigerat av Fidden
Postat (redigerat)

i princip ska du bara äta kött, bönor, grönsaker och ägg 😆

edit: och smör.

edit: och nötter.

Redigerat av Fidden
Postat

mjölk är nog inte så bra egentligen det heller, med tanke på mjölksockret...

sen när du käkat så ett tag, kommer du börja lukta aceton.

Postat (redigerat)
i princip ska du bara äta kött, bönor, grönsaker och ägg 😄

edit: och smör.

edit: och nötter.

Soft!

Bröd godis, socker har jag inte ätit på aslänge! Å godis äter jag isf typ max var annan vecka. öl blir 1-2 ggr per vecka!

pasta har jag ätit fem ggr kanske på tre veckor. så jag är väl på god väg. Ska väl bara bli av med alla frukter då! De som höll mig igång mellan måltiderna!

FAN 😆

Å jag dricker låglactosmjölk också! HA inge socker 😄

Redigerat av Pazo
Postat (redigerat)

Jag kan detta om maten till träning. Var personlig tränare för några år sedan. Tränade på ett ställe där delar av landslaget i styrkelyft tränar, det var kul. Nu självtränar jag - har äntligen kört igång kondisträningen. Märkligt, man märker skillnad nästan direkt. Tränar allround, nu mest för att orka kondismässigt. Typisk sprinter, har aldrig sprungit långt...

Se över så ni inte äter pasta baserad på vetemjöl. Det ska vara 100% durumvete.

Käka inte vitt ris vad ni gör - det är helt värdelöst. Ersätt alltid med råris.

Potatis då och då, även om det inte är den bästa kolhydratkällan. Undvik ugnsbakad potatis.

Vitt bröd går fetbort. Kör gärna rågbröd, kornbröd o.d. Naturligtvis osötat.

Musslor och räkor är utmärkt föda för att självreglera insulinnivåerna.

Tillägg: Ät mycket frukt! Låt det ersätta godis. Om man äter mycket krom, som finns i t.ex. musslor så blir man därför inte lika godissugen.

Jag äter musslor nästan varje dag. Som pålägg på mackan och i sallad.

Redigerat av debatt
Postat
Soft!

Bröd godis, socker har jag inte ätit på aslänge! Å godis äter jag isf typ max var annan vecka. öl blir 1-2 ggr per vecka!

pasta har jag ätit fem ggr kanske på tre veckor. så jag är väl på god väg. Ska väl bara bli av med alla frukter då! De som höll mig igång mellan måltiderna!

FAN 😆

Å jag dricker låglactosmjölk också! HA inge socker 😄

Nötter, solrosfrön, morötter och kaffe är bra mellanmål när man blir sugen på nåt 😄

Postat
sen när du käkat så ett tag, kommer du börja lukta aceton.

Äre när kroppen tar energi från musklerna?

Postat
Jag kan detta om maten till träning. Var personlig tränare för några år sedan. Tränade på ett ställe där delar av landslaget i styrkelyft tränar, det var kul. Nu självtränar jag - har äntligen kört igång kondisträningen. Märkligt, man märker skillnad nästan direkt. Tränar allround, nu mest för att orka kondismässigt. Typisk sprinter, har aldrig sprungit långt...

Se över så ni inte äter pasta baserad på vetemjöl. Det ska vara 100% durumvete.

Käka inte vitt ris vad ni gör - det är helt värdelöst. Ersätt alltid med råris.

Potatis då och då, även om det inte är den bästa kolhydratkällan. Undvik ugnsbakad potatis.

Vitt bröd går fetbort. Kör gärna rågbröd, kornbröd o.d. Naturligtvis osötat.

Musslor och räkor är utmärkt föda för att självreglera insulinnivåerna.

Tillägg: Ät mycket frukt! Låt det ersätta godis. Om man äter mycket krom, som finns i t.ex. musslor så blir man därför inte lika godissugen.

Jag äter musslor nästan varje dag. Som pålägg på mackan och i sallad.

men klart!

Har inte ätit vanlig pasta på evigheter!

Mest dinkel senaste tiden men även lite fullkorns.

Vitt bröd/ris har jag inte ätit på evigheter heller! 😆

Dedär med skaldjur å sånt kommer jag fan inte nära 😄

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.