Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 (redigerat) Du kan va en klyscha! EDIT: oj vad ni hade skrivit medans jag babblade med en arbetskollega. ☺️ Redigerat 20 maj 2009 av Micke H
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Apropå Fidden i leopardmönstrade fillingar; jag är kaffesugen.
Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Apropå Fidden i leopardmönstrade fillingar; jag är kaffesugen. TMI!
Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Seriöst? TMI är en korrekt uttryck? Jag trodde jag hittade på det alldeles nyss. ☺️
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Seriöst? TMI är en korrekt uttryck? Jag trodde jag hittade på det alldeles nyss. 😄 ☺️ Tog förgivet du tänkte "Too much information"... Me be lost big tajmur, Sveijnur.
Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Nån expert här som vet nåt om Aspergers syndrom? Jag har mailat lite fram och tillbaka med en tjej som har den sjukdomen. Alldeles nyss berättade hon sin livshistoria och om hur sjukdomen påverkat hela hennes liv...och fick helt plötsligt sjukt mycket perspektiv på mina egna problem.
Fidden Postat 20 maj 2009 Trådstartare Postat 20 maj 2009 käket på min fucking mattallrik väger lätt över ett kilo.
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Man kanske skulle ringa till någon random på kommunkontoret och klaga på för långa vintrar och fråga ifall man kan söka EU-stöd för att förkorta dem lokalt.
Fidden Postat 20 maj 2009 Trådstartare Postat 20 maj 2009 det har en polare till mig.. han fick nån sjukförsäkring för 200000 som han köpte studioprylar för =)
Fidden Postat 20 maj 2009 Trådstartare Postat 20 maj 2009 språkdefekterna bara hopar sig... en sjukförsäkring FÖR 200000 låter lite dyrt faktiskt. killen fick faktiskt pengar.
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 (redigerat) Nån expert här som vet nåt om Aspergers syndrom? Jag har mailat lite fram och tillbaka med en tjej som har den sjukdomen. Alldeles nyss berättade hon sin livshistoria och om hur sjukdomen påverkat hela hennes liv...och fick helt plötsligt sjukt mycket perspektiv på mina egna problem. Jo, det hör till det autistiska spektrumet. Kortfattat och oerhört förenklat kan man säga att de har problem att förstå medmänniskor. Många av dem har ofta även "mikrofokus", dvs de kanske fastnar lite för hårt i detaljer för deras välmående. Men just detta fokus på detaljnivå kan ju även få dem att framstå som genier. ADHD och Aspergers sägs också många gånger gå hand i hand. Edit: Browsade lite... "Man kan säga att AS helt enkelt är autism utan begåvningshandikapp." Redigerat 20 maj 2009 av Pico
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 språkdefekterna bara hopar sig... en sjukförsäkring FÖR 200000 låter lite dyrt faktiskt. killen fick faktiskt pengar. 😛
Pico Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Hihihi MEN din jäkla filur, jag var ju inte med på noterna!! 😛
Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Jo, det hör till det autistiska spektrumet. Kortfattat och oerhört förenklat kan man säga att de har problem att förstå medmänniskor.Många av dem har ofta även "mikrofokus", dvs de kanske fastnar lite för hårt i detaljer för deras välmående. Men just detta fokus på detaljnivå kan ju även få dem att framstå som genier. ADHD och Aspergers sägs också många gånger gå hand i hand. Edit: Browsade lite... "Man kan säga att AS helt enkelt är autism utan begåvningshandikapp." Ok. Även om det känns hedrande att hon valde att öppna upp sig på det här viset för mig känns det också lite märkligt eftersom vi bara snackat väldigt kort tid på nätet...men kan inte förneka att det är intressant. Och hon verkar iallafall vara på väg att ordna upp sitt liv. 😛
Fidden Postat 20 maj 2009 Trådstartare Postat 20 maj 2009 MEN din jäkla filur, jag var ju inte med på noterna!! 😛 😆 det var ganska medvetet av mig att inte nämna det 😛
Fidden Postat 20 maj 2009 Trådstartare Postat 20 maj 2009 Shit... det trodde jag aldrig! lyckades äta upp all maten utan att behöva tvinga i mig nåt.
Gote Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 MEN din jäkla filur, jag var ju inte med på noterna!! 😛 Läser du noter?
Gote Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Ok. Även om det känns hedrande att hon valde att öppna upp sig på det här viset för mig känns det också lite märkligt eftersom vi bara snackat väldigt kort tid på nätet...men kan inte förneka att det är intressant. Och hon verkar iallafall vara på väg att ordna upp sitt liv. 😛 Det finns mycket intressant att lära om människans psyke, och ett bra sätt att lära sig är att studera ytterligheterna.
Micke H Postat 20 maj 2009 Postat 20 maj 2009 Det finns mycket intressant att lära om människans psyke, och ett bra sätt att lära sig är att studera ytterligheterna. Psykfall!
Recommended Posts