Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3519

• Neosus

3141

• Overkill

2595

• Pico

2590

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Du kan va en klyscha!

EDIT: oj vad ni hade skrivit medans jag babblade med en arbetskollega. ☺️

Redigerat av Micke H
Postat
Seriöst? TMI är en korrekt uttryck? Jag trodde jag hittade på det alldeles nyss. 😄

☺️

Tog förgivet du tänkte "Too much information"... Me be lost big tajmur, Sveijnur.

Postat

Nån expert här som vet nåt om Aspergers syndrom? Jag har mailat lite fram och tillbaka med en tjej som har den sjukdomen. Alldeles nyss berättade hon sin livshistoria och om hur sjukdomen påverkat hela hennes liv...och fick helt plötsligt sjukt mycket perspektiv på mina egna problem.

Postat

Man kanske skulle ringa till någon random på kommunkontoret och klaga på för långa vintrar och fråga ifall man kan söka EU-stöd för att förkorta dem lokalt.

Postat

det har en polare till mig.. han fick nån sjukförsäkring för 200000 som han köpte studioprylar för =)

Postat

språkdefekterna bara hopar sig... en sjukförsäkring FÖR 200000 låter lite dyrt faktiskt. killen fick faktiskt pengar.

Postat (redigerat)
Nån expert här som vet nåt om Aspergers syndrom? Jag har mailat lite fram och tillbaka med en tjej som har den sjukdomen. Alldeles nyss berättade hon sin livshistoria och om hur sjukdomen påverkat hela hennes liv...och fick helt plötsligt sjukt mycket perspektiv på mina egna problem.

Jo, det hör till det autistiska spektrumet. Kortfattat och oerhört förenklat kan man säga att de har problem att förstå medmänniskor.

Många av dem har ofta även "mikrofokus", dvs de kanske fastnar lite för hårt i detaljer för deras välmående. Men just detta fokus

på detaljnivå kan ju även få dem att framstå som genier.

ADHD och Aspergers sägs också många gånger gå hand i hand.

Edit: Browsade lite... "Man kan säga att AS helt enkelt är autism utan begåvningshandikapp."

Redigerat av Pico
Postat
språkdefekterna bara hopar sig... en sjukförsäkring FÖR 200000 låter lite dyrt faktiskt. killen fick faktiskt pengar.

😛

Postat
Jo, det hör till det autistiska spektrumet. Kortfattat och oerhört förenklat kan man säga att de har problem att förstå medmänniskor.

Många av dem har ofta även "mikrofokus", dvs de kanske fastnar lite för hårt i detaljer för deras välmående. Men just detta fokus

på detaljnivå kan ju även få dem att framstå som genier.

ADHD och Aspergers sägs också många gånger gå hand i hand.

Edit: Browsade lite... "Man kan säga att AS helt enkelt är autism utan begåvningshandikapp."

Ok. Även om det känns hedrande att hon valde att öppna upp sig på det här viset för mig känns det också lite märkligt eftersom vi bara snackat väldigt kort tid på nätet...men kan inte förneka att det är intressant. Och hon verkar iallafall vara på väg att ordna upp sitt liv. 😛

Postat
MEN din jäkla filur, jag var ju inte med på noterna!! 😛

😆

det var ganska medvetet av mig att inte nämna det 😛

Postat

Shit... det trodde jag aldrig! lyckades äta upp all maten utan att behöva tvinga i mig nåt.

Postat
MEN din jäkla filur, jag var ju inte med på noterna!! 😛

Läser du noter?

Postat
Ok. Även om det känns hedrande att hon valde att öppna upp sig på det här viset för mig känns det också lite märkligt eftersom vi bara snackat väldigt kort tid på nätet...men kan inte förneka att det är intressant. Och hon verkar iallafall vara på väg att ordna upp sitt liv. 😛

Det finns mycket intressant att lära om människans psyke, och ett bra sätt att lära sig är att studera ytterligheterna.

Postat
Det finns mycket intressant att lära om människans psyke, och ett bra sätt att lära sig är att studera ytterligheterna.

Psykfall!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.