Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vaffan? Är ni ute i solen nu? Och lämnar mig här på kontoret... 😑

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3519

• Neosus

3141

• Overkill

2595

• Pico

2590

Postat mest i detta ämne

Postat
Har ju inte en enda ynka pilsner här... 😑

Näe jag var i något arabland och dräpte lite terrorister. Skall nog ut på en promenix nu snart dock.

Postat

Promenix låter bra. Dörrarna är ju inte låsta här... 😑

Eller, jo, det är de förstås, men jag har passerkort... :ph43r:

Postat
Äsch! Det går över... 🙂

Mja, tanken är att man skall utmana sig själv en sån gång, lättare sagt än gjort. 😏

Postat

I Ableton Live! 8 kan man sitta varsomhelst på jorden och spela in SAMTIDIGT som andra i programmet - som en slags öppen videokonferens i realtid, fast så mycket bättre och med musik. Men ingen tycks ha fattat den revolutionerande finessen...

I framtiden alltså inget omständligt skickande av filer med You send it! osv.

Undrar bara hur de löst detta med latency...

Postat (redigerat)
I Ableton Live! 8 kan man sitta varsomhelst på jorden och spela in SAMTIDIGT som andra i programmet - som en slags öppen videokonferens i realtid, fast så mycket bättre och med musik. Men ingen tycks ha fattat den revolutionerande finessen...

I framtiden alltså inget omständligt skickande av filer med You send it! osv.

Undrar bara hur de löst detta med latency...

Verkligen? Vad häftigt!

Det innebär alltså att skapandet av gemensamma låtar här på Forumet t.ex. får helt andra förutsättningar? Javisst.

Hmm... så Pazo skulle kunna sätta ett bra groove inledningsvis, Micke lägga nån gitarr, Pico eller Claes en basgång, Guitar Nilsson eller Lilleman haka på med lite slide eller munspel och debatt sjunga en truddelutt, fast INTE tagning efter tagning, utan i ett svep menar du? Alltså i realtid och tillsammans?

Ja, just det. Om alla har programmet alltså...

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.