Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3519

• Neosus

3141

• Overkill

2595

• Pico

2590

Postat mest i detta ämne

Postat

Cmaj7 och Fmaj7 blir tjatigt i längden. Amaj7 tycker jag inte om så mycket, Dmaj7 är sådär.

Maj9or kan vara kul ibland. Em6 är snyggt.

Postat (redigerat)

Hade tänkt läsa på om Creative Commons, då jag önskar dela mina små verk under någon form av licensen. Men, så kände jag helt plötsligt att jag var lat (Family Guy om en kvart på TV). Någon som vet ifall man måste "registrera" verket på något vis, eller bara slänga logo på hemsidan och helt enkelt nämna under vilken licens verket publicerats?

Redigerat av Pico
Postat
Hade tänkt läsa på om Creative Commons, då jag önskar dela mina små verk under någon form av licensen. Men, så kände jag helt plötsligt att jag var lat (Family Guy om en kvart på TV). Någon som vet ifall man måste "registrera" verket på något vis, eller bara slänga logo på hemsidan och helt enkelt nämna under vilken licens verket publicerats?

Räcker med att nämna att verket är CC-licensierat (med den licens du valt) så är det det. Du behöver inte ens en logga om du inte vill.

Själv gillar jag by-nc-sa (Attribution-NonCommercial-ShareAlike), jag tycker den fungerar ungefär som upphovsrätten borde fungera.

Postat (redigerat)
Räcker med att nämna att verket är CC-licensierat (med den licens du valt) så är det det. Du behöver inte ens en logga om du inte vill.

Själv gillar jag by-nc-sa (Attribution-NonCommercial-ShareAlike), jag tycker den fungerar ungefär som upphovsrätten borde fungera.

Åh najs, tackar. Jag minns inte vad den heter men jag tänker mig remix, nonCommercial, share med omnämnande av original-kreatör.

Edit: Ahh ok, "Villkoret Erkännande tillkommer alltid. Detta innebär att all användning kräver att upphovsmannen omnämns."

Nu när jag då läser på ändå så inser jag att det är ju den du verkar nämna.

Redigerat av Pico
Postat (redigerat)
Trevligt!

Den är för pipig ibland dock IMO, om man tänker på låten i sig och inte sidan. 🙂

Gör nästan ont i öronen. Menneh, då var det från en OCD-period i livet också, så det kanske skall göra lite ont. 🙂

Redigerat av Pico
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.