Overkill Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 i like to take a crap once in a while fan vad najs det hade varit för jag har sjukt ont i magen
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 jao, asså, ibland så måste man jö göra saker som för tillfället känns värdelösa. karriärmässigt tex är det ofta så. man får stå och ta skit för att man i längden tjänar på det. Eller om man fuckat upp det relationsmässigt, så kan man ibland få ta en jävla massa skit utan fog, för att lappa ihop det. typ dårå. Vara konsekvensetiker typ.
Overkill Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 eller så gör man som hello kitty och sätter sig på toa
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 jao, asså, ibland så måste man jö göra saker som för tillfället känns värdelösa. karriärmässigt tex är det ofta så. man får stå och ta skit för att man i längden tjänar på det. Eller om man fuckat upp det relationsmässigt, så kan man ibland få ta en jävla massa skit utan fog, för att lappa ihop det. typ dårå. Vara konsekvensetiker typ. No offence, men fuck that! Jag är trött på att ta emot skit för att jag försöker göra "det rätta" hela tiden. Om någon har något problem med mig så får dom fan stå för det i fortsättningen. Och så är det inget mer med det. ☺️
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 går ju att göra så, men det funkar inte alltid så bra, är min erfarenhet. Kanske känns bättre en stund, men det kostar. I think. dårå. typ. äh, whatever works for you ☺️
Pico Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 (redigerat) Sen måste man skilja på vad som ligger hos en själv och vad som ligger hos andra. Det finns rätt många där ute som jag kan uppleva att de projicerar och provocerar. Att göra som Emu säger behöver ju inte betyda att man kör över sig själv. Edit: Omformulering. Redigerat 11 april 2009 av Pico
Pico Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Jag säger bara en sak: Blåbärste! ☺️ Gjorde slut på min sista påse tidigare idag... 😛
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Sen måste man skilja på vad som ligger hos en själv och vad som ligger hos andra.Det finns rätt många där ute som jag kan uppleva att de projicerar och provocerar. Att göra som Emu säger behöver ju inte betyda att man kör över sig själv. Edit: Omformulering. Jag har absolut ingenting emot att backa när jag vet att jag har fel, när jag blir överbevisad på någonting. Men när jag blir rövknullad av dom människor som ska föreställa mina vänner så har jag ingen lust att stillatigande ta emot det.
Fidden Postat 11 april 2009 Trådstartare Postat 11 april 2009 nähä, nu blev jag jättetrött igen. Gonatt.
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Jag har absolut ingenting emot att backa när jag vet att jag har fel, när jag blir överbevisad på någonting. Men när jag blir rövknullad av dom människor som ska föreställa mina vänner så har jag ingen lust att stillatigande ta emot det. mm. MEN IBLAND NÄR ANDRA MÄNNISKOR ÄR OMTÅLIGA OCH BETER SIG SOM SVIN FÖR ATT DET HAR EN STOR JÄVLA RYGGSÄCK AV SKIT oj sorry för caps ☺️ jo, öh, ryggsäck ja... jo, osso beter de sig illa mot dig, sårar dig. Då kan det trots allt vara bra att låta sig för tillfället bli påsatt, och istället lösa det senare. typ.
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Oavsett vilka problem man än har, så rättfärdigar inte det vilket slags beteende som helst.
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 så rätt. men en liten story från någon kanske? Någon har blivit våldtagen. Emotionellt fuckup som varar länge. Känslolivet och agerandet utåt är helt fel. alla flyr. En vän ställer upp, trots allt skit som kommer från andra hållet. Till sist blir det rätt ok. Mindre konstiga utsvävningar. Alla andra har flytt, men en vän stannade kvar. Frågan är hur det gått annars? Nya vänner skaffas, men först när människan har blivit stabil. Man hade kunnat sagt hejdå, brutit. men det rätta va att bli buttfucked ett tag. Det är det jag menar med konsekvensetik.
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Du snackar om dom mest extrema förhållanden du kan tänka dig. Ska man ta extrema exempel kan man rättfärdiga nästan precis vad som helst. Jag har levt större delen av mitt liv med det tänket, och vad har jag att visa upp för det? Min bästa vän bestämmer sig för att jag helt plötsligt inte är värd ett piss för henne och tar sitt pick och pack och drar. Och passar på med lite skitsnack bakom ryggen på mig när hon ändå är i farten, för varför ens visa respekt för det vi en gång hade? I slutändan har du din egen lycka i din egen hand, och genom att göra dig av med dom element som sårar dig så har du ändå större chans att bli lycklig. Får någon för sig att det är okej att bete sig som skit mot mig så har dom samma behandling att vänta sig tillbaka. Som man bäddar får man ligga.
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Vart annars kan du undersöka sånt här utom i de mest extrema situationer? think big. start small
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Vart annars kan du undersöka sånt här utom i de mest extrema situationer? think big. start small Sorry, det jag har gått igenom har för mig varit extremt och lärt mig precis det jag här predikar: ta ingen jävla skit! Inte från någon!
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 öga för öga funkar inte för mig. Sen, såklart. man skall inte ta vad skit som helst. menade bara att din nya "take no shit from no one, period"-thing kan slå tokit. "vafan? Din bulle är ju STÖRRE än min?! dra åt helvete, jag tar inte vilken skit som helst". ok. medger att det sista va att trivialisera det hela en aning? ☺️😛 Å andra sidan: skit i vad jag skriver, det är ju bara min åsikt 🙂
Pico Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Vissa relationer, än hur vackra de var en gång i tiden, kanske bara måste avslutas. Har själv haft i alla fall en sådan. Vår relation fick först vila ett par år, efter massa strul, sen fick vi kontakt igen och båda insåg hur mycket vi saknat varandra. Några månader gick, sen var vi tillbaka på ruta ett. Enligt mig i alla fall. Nu är jag rätt säker på att vi aldrig kommer ha mer med varandra att göra.
Pico Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 [...]ok. medger att det sista va att trivialisera det hela en aning? 😛🙂 Kanske en smula.. ☺️
Emulator Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 ☺️ pico, jag försöker nog säga att man bör använda situationsanalys och konsekvensetik. eller något.
Neosus Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Så om jag fattar det rätt så... är det rätt fast fel... men ändå rätt.... men lika mycket fel. ☺️
Micke H Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Den här relationen, och dess avslut, hade inte tagit så otroligt hårt på mig om jag inte hade tagit åt mig skulden för allting på det sätt som jag gjorde. Jag tog emot all skit och allting var ständigt och jämt mitt fel. Och sen i slutändan så räckte det ändå inte för henne, lite mer skitsnack var på sin plats, bara för att såra ännu mera och göra allting ännu svårare än det redan var. Jag tror inte att min nya attityd kommer slå fel för mig personligen. Däremot kanske folk blir lite förvånade över att jag käftar tillbaka, men det får dom väl tåla då. Världen skulle vara en oändligt mycket bättre plats om alla visade respekt och kärlek för varandra hela tiden. Men så funkar det inte.
Recommended Posts