Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3519

• Neosus

3141

• Overkill

2595

• Pico

2590

Postat mest i detta ämne

Postat

haha om vi pressar så! men jag fyller år imorgon så jag kan inte spamma 😛 sen är pazo i västerås och dricker sig full som vanligt så han kan inte heller!

Postat

Var och en bör ju kunna skriva två inlägg i minuten, med flood control o allt. ger 120 inlägg per skalle i timmen, så vafan.

Postat

tänkte på en grej... de sa att minsta beståndsdelen är kvarkar idag hos olDsberg. Är inte uppdaterad inom fysiken (eller jag har väl snarare glömt allt kanske), men har kvarkarna fortfarande en roll även om man antar strängteorin?

Postat
tänkte på en grej... de sa att minsta beståndsdelen är kvarkar idag hos olDsberg. Är inte uppdaterad inom fysiken (eller jag har väl snarare glömt allt kanske), men har kvarkarna fortfarande en roll även om man antar strängteorin?

Jorå, de har de. Som jag fattade så är det 10dimensionella slutna rum där strängarna bor. Manifesteras hos våra 3 dimensioner som en kvark, eller gluon eller neutrino, aller en foton

Postat
vill minnas att redan när jag gick i nian, så var kvarken påväg bort... är den tillbaks nu?

its back tror ja.

sen så undrar jag om man hittat higgspartiekln än?

Postat
shit.. har aldrig ens varit i närheten att förstå den där galna teorin 😛

Hörde en fysiker som sa att man misslyckats att skapa en teori eftersom ingen förstår den. Hans personliga inställning är att vi i dagsläget endast har matematiska modeller för något som vi i framtiden kommer att kunna förklara rent verbalt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.