Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kul 😄

Ett tips jag kan ge som webbdesigner med några år på nacken är att du ska antingen bör ändra teckenfärg till något ljusare, eller ännu bättre: sätta en ljus bakgrund och ändra till mörkare text. (öka kontrasten mellan text och bakgrund helt enkelt).

Får ju ont i huvudet bara av att försöka läsa vad det står så som det är nu 😄

StaySolidRecords, eget bolag eller? 🙁

Postat

Det är nog brödtexten han tänker på, håller med den är svår att läsa

Postat
just bytt länkfärger och rubriker.

Helt klart bättre! 🙂

Varför inte fixa till brödtexten också? Tycker fortfarande det är svårt att läsa den... må kanske vara min monitor, men jag sitter bakom en Eizo som är känd för att visa korrekta färger, så jag tror inte det.

creel (oregistrerad)
Postat

Brödtexten är ju nästintill oläsbar, gör den ljusare annars får du tyvärr inte många besökare.

En snyggare logo skulle inte vara fel heller.

Postat
Funkar det bättre nu kanske?

Bättre i läsbarhet, sämre i användarvänlighet.

Nu finns det ju inte något som skiljer länkar från vanlig brödtext. Ta lite ljusblått från loggan och släng in i css:n för länkarna så blir det perfa 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.