Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur kommer det sig?

Dvs. att jag alltid måste skriva in namn och lösenord varje gång jag ska in på en sida som kräver det, även om jag har förbockat "kom ihåg namn och lösenord".

Är det nåt med webläsaren?

😄

//:debatt

Annons
Postat

Det kan vara så att dina cookies rensas automatiskt regelbundet, antingen av ditt antivirus eller liknande.

Jag rensar alltid cookies manuellt varje dag. Gå igenom alla inställningar så kanske du hittar lösningen.

Postat

Låter som en bra fritidssyssla ifall inspirationen sinar... 😄

Postat (redigerat)

Nån gång om dagen kör jag Ccleaner som tar bort cookies, temporära internetfiler mm.

Jag tycker inte det är jobbigt att skriva in lösenord nån gång per dag. Dessutom känns det lite säkrare då cookies samlar information om användaren och man får även bort massa skräp. Tar bara några sekunder 🙂

Redigerat av Magpie
Postat
Nån gång om dagen kör jag Ccleaner som tar bort cookies, temporära internetfiler mm.

Jag tycker inte det är jobbigt att skriva in lösenord nån gång per dag. Dessutom känns det lite säkrare då cookies samlar information om användaren och man får även bort massa skräp. Tar bara några sekunder 🙂

Jag gör också som Magpie normalt! Men nu gällde det min taatiga gammeldator och det kändes som om jag inte orkade bry mig...

Postat (redigerat)

Låter jobbigt...

Så länge man håller sig på sidor som man kan lita på har man absolut ingenting att oroa sig över små kakor. Och den enda anledningen med att rensa temporära filer är ju att man vill dölja sina spår/spara utrymme. Ser absolut ingen nytta med det (på sin hemdator), då det slöar ner de sidor som du vanligtvis surfar på. so I say: why man, whyyyyyy?! 😛😠

Redigerat av MicMP
Postat

Mina sidor går inte långsamt att ladda in, det flyter på fint. Jag rensar inte cookies hela tiden såklart.

Om man bara är inne på ett fåtal säkra sidor varje dag är det nog ingen fara.

Om man däremot söker info på massa sidor och länkar man inte vet nåt om så varför inte.

Känns dessutom lite olustigt när man ser riktad reklam p.g.a. cookies om man letat efter prylar på google.

Det funkar bra för mig.

Postat

Annars kan man använda sig av Roboform eller liknande app som kan hålla reda på lösenord utan att använda kakor.

• 1 månad senare...
Postat
Hur kommer det sig?

Dvs. att jag alltid måste skriva in namn och lösenord varje gång jag ska in på en sida som kräver det, även om jag har förbockat "kom ihåg namn och lösenord".

Är det nåt med webläsaren?

🙂

//:debatt

skaffa dig norton 360 det finns hjälp i den att den bevara alla dina inloggnings uppgifter hos sig,

så så fort du lägger fram sian så appliceras din inloggnings uppgifter snabbt och säkert..du behöver bara knappa in en kod i ett litte norton fönster som dyker upp, så är d

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.