debatt Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Jag märkte vid installation av diverse program på min nya laptop att det under registreringen krävs att man kopplar upp mot Internet (oftast mitt i installationen), för att man ska kunna använda programmet. Exempelvis var det fallet med Cubase LE och Acoustica CD Label Maker. Kan man komma runt det? Jag har köpt dessa program och använde dem på min gamla laptop - men nu vill jag inte ha Internet, inte på min nya laptop för musik alltså... //:debatt
Larsson Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 koppla upp dig under installationen enbart, det måste ju vara smidigast sedan behöver du ju inte vara online mer
SamSegerblom (oregistrerad) Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Jag märkte vid installation av diverse program på min nya laptop att det under registreringen krävs att man kopplar upp mot Internet (oftast mitt i installationen), för att man ska kunna använda programmet. Exempelvis var det fallet med Cubase LE och Acoustica CD Label Maker. Kan man komma runt det? Jag har köpt dessa program och använde dem på min gamla laptop - men nu vill jag inte ha Internet, inte på min nya laptop för musik alltså... //:debatt Jag installerade Cubase LE utan uppkoppling men jag tror det är säkrast som Larsson sa. Programmet funkar utmärkt i allafall! 😄
Umemagnus Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Man brukar ju kunna välja "Register later" eller liknande... Installerade nyss Logic 8 åt en kompis. Där vi var utan nätet, men då kommer en register förfrågan upp efter var femte uppstart av programmet.
debatt Postat 2 januari 2009 Trådstartare Postat 2 januari 2009 (redigerat) Nope! Det stod ungefär såhär "För att kunna fullfölja installationen måste du registrera produkten, typ NU" Det enda aternativ som kom upp var "Avbryt installationen". Det fanns ingen möjlighet att registrera det senare. Larsson... jag har ju inte Internet, då är det ju liiite svårt att ansluta dit... Däremot kunde jag installera Sonar LE, men möjligheten att registrera produkten senare. Redigerat 2 januari 2009 av debatt
Demonproducenten Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Larsson... jag har ju inte Internet, då är det ju liiite svårt att ansluta dit... var det inte en laptop? hur gjorde du för att skriva inlägget?
Guitar Nilsson Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Larsson... jag har ju inte Internet, då är det ju liiite svårt att ansluta dit... var det inte en laptop? hur gjorde du för att skriva inlägget? Hypnotisk tankeöverföring ala Mandrake? 😕 Han kommer nog åt internet på jobbet typ.
spass Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 under System Requirements för ett program ska det stå om man behöver internet!
debatt Postat 2 januari 2009 Trådstartare Postat 2 januari 2009 (redigerat) Larsson... jag har ju inte Internet, då är det ju liiite svårt att ansluta dit... var det inte en laptop? hur gjorde du för att skriva inlägget? Skrev på en annan (gammal, grafiktrött) laptop. Men på min nya laptop försökte jag ansluta via fulInternet, wlan-pisset hos en granne, men det gick inte heller på den. Det stod inga tillgängliga nätverk, kontrollera att nätverkskortet är aktiverat. När jag provar på min gamla laptop (som jag alltså nu skriver på), så hittar den ett 20-tal anslutningar... Redigerat 2 januari 2009 av debatt
debatt Postat 2 januari 2009 Trådstartare Postat 2 januari 2009 (redigerat) under System Requirements för ett program ska det stå om man behöver internet! Ja, men det där Cubase LE jag pratar om var med på en samlingsskiva med 9 program varav de flesta gick att installera (7-8 stycken). Dock alltså inte Cubase LE. Sedan var det flera andra separata program från andra cd-s som inte fungerade att installera utan Nätet också. Redigerat 2 januari 2009 av debatt
Demonproducenten Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 (redigerat) äsch glöm det Redigerat 5 januari 2009 av Demonproducenten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.