Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte ett TC electroninc Live FW kort. Hade läst att det kunde strula ihop med Sonar men både Börsen och Luthman bedyrade att så inte var fallet. Hade mycket strul i början med dropout och skit innan jag löste det med lite läshjälp från forumet. Men nu har det börjat att krångla igen. Rätt som det är startar datorn om utan förvarning. Verkar som om det blir överbelastad på något sätt Jag fattar inte vad det kan bero på. Datorn är stark nog och gott om minne finns. Är det någon som kan ha nån idé?

Kolin

Annons
Postat

Om du går in i kontrollpanelen/system/avancerat/återställning kan du ta bort att datorn startar om automatiskt vid fel. Då kommer det iaf upp ett felmedelande om omstarten beror på något fel. Fast det är inte säkert att man blir klokare för det.

Ofta kan det bero på en instabil drivrutin. Du har inte installerat något annat ?

Åke

Postat

Installerat någe annat. Ja det kan du ge dig på. Ständigt nya pluggar som jag testar med blandad förtjusning. Tror du att det kan bero på det? Men som du beskrev så fick jag tidigare upp det meddelande som du nämnde. Det var någe med nån USB port. Nu använder ju jag endast USB till tangentbord och mus (trådlöst). Men om man lyssnar på Vallhagen så rekommenderar ju han att utesluta allt med USB. Ja, klokare blir man inte.

Kolin

Postat (redigerat)

Tänkte närmast på nån hårdvara eller annat som innebär ny drivrutin.

Standardsvaret på såna här frågor är att alltid att ha senaste uppdatering av alla drivrutiner. Grafikkort etc etc.

Redigerat av ake
Postat

Ok, jag ska ta mig en funderare... men troligtvis inte. Tackar dock för svar.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.