Qvirran Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 tja... Jag sitter hemma och fösöker göra egna beats... Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt... finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i INTE hiphop Ejay !!!!!!!! jag har studio med bandet (rockband; www.blackline.cc)så jag tä nkte spela inte lite hiphop låtar för mig själv... men behöver lite beats... har ni nå tips på program... Hade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Fruityloops borde väl också funka, men frågan är om det egentligen är enklare än Reason...? "Övning ger färdighet..." 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 (redigerat) Markoolio EJAY? 😛 Nä du ska nog kunna få till några bra beats med reason. Övning ger färdighet som sagt! 😄 Så ge inte upp reason! Redigerat 22 november 2004 av nkai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Qvirran Postat 22 november 2004 Trådstartare Dela Postat 22 november 2004 Men jag har ingen midikeyboard... måste jag ha det? för jag måste ju sitta och klicka å dona nu för att få det bra... men måste jag ha en midikeyboard? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Ja, vill du inte sitta och klicka, så är det MIDI-keyboard som gäller... Eller också fixa till så att du kan använda ditt vanliga tangentbord som keyboard. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Qvirran Postat 22 november 2004 Trådstartare Dela Postat 22 november 2004 okej.. och det går att ställa in i reason eller? eller är det ett hopplöst fall om jag börjar leta.. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Sedan kan du ju säkert misshandla en och en annan loop och plocka delar ur den för att få till ett skoj ljud. Det kanske inte är precis det du strävar efter, men kanske passar dig bättre till en början? Alltid värt att exprimentera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hagelberg Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 Om du ska ha ett enkelt sequencer-program för att göra hiphop-beats i så rekommenderar jag Ableton Live 4. Användar-gränssnittet är väldigt intuitivt, dvs det är ganska lätt att luska ut hur man ska göra. Men det har samtidigt väldigt avancerad funktionalitet sen när man har lärt sig grunderna. Det har stöd för VST-pluggar också, vilket skulle kunna betecknas som ett plus 😉 Detta programmet är mest samplingsbaserat, dvs du laddar in wav-filer i det och meckar sedan med dem i programmet. Det nya i version 4 är just MIDI-stöd och en mjukvaru-synth samt en trum-maskin (väldigt enkel och lättanvänd). Testa och njut! Tror det finns en demo på Abletons hemsida... http://www.ableton.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt...finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i Kanske inte svaret du vill ha....men jag tror inte att det finns någon program som man kan använda för att snyta ut sig skitgrymma beats på en kafferast. Det gäller väl att testa runt lite olika program och lära sig steg för steg. Som jag uppfattar det är du mest sugen på att spela in lite hiphop-låtar. Varför inte göra som många andra nybörjarrappare (och bättre rappare också för den delen) och sno lite färdiga beats från dina favoritlåtar. Liksom bara för att komma igång. Det kan vara nog så svårt och kan bli kul resultat även om beatsen inte är 100% hemmabyggda. Eller det var kanske inte det du var ute efter.....?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Norbert Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 men jag tror inte att det finns någon program som man kan använda för att snyta ut sig skitgrymma beats på en kafferast. Jorå, nu gör det väl det. http://www.spectrasonics.net/instruments/stylusrmx.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
T13st0 (oregistrerad) Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 tja...Jag sitter hemma och fösöker göra egna beats... Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt... finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i INTE hiphop Ejay !!!!!!!! jag har studio med bandet (rockband; www.blackline.cc)så jag tä nkte spela inte lite hiphop låtar för mig själv... men behöver lite beats... har ni nå tips på program... Hade tjoho, om du har limewire så klickar du på genre och sen instrumental så får du beats !-! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Grejen är att du vill ha det enkelt och valmöjligheter på samma gång. Det finns inte. I reason är det mer rattar att vrida på, ju fler val du har desto svårare är det och kräver träning på att få fram något bra. Eller är det enkelt med förberedda samplingar och färre valmöjligheter, och då är det Ejay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Impey Postat 8 juli 2007 Dela Postat 8 juli 2007 jag hade fortsatt träna med reason det gjorde jag en gång i tiden och det ångrar jag inte i dag även om det tar ett tag innan man lär sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 8 juli 2007 Dela Postat 8 juli 2007 (varför bumpar man en 3 år gammal tråd när trådskaparen inte heller varit online på 2 år? 😉 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dyngapa Postat 15 juli 2007 Dela Postat 15 juli 2007 (redigerat) Jag sitter o klickar i noterna. Jättekul ( mina midi kablar e på vinden. nyckeln har syrran) i Australien Bryta upp?jag jag ska det. Men som någon sa: Övning ger färdighet. bränn dig på fingrarna några år sen jäv..lar. Upps lite gammal tråd.... Redigerat 15 juli 2007 av dyngapa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.