Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vad trött man blir. Initialt stod det att drivrutinerna jag hade till E-mu 1616 inte var godkända av Microsoft Windows och utgjorde därför en risk för skada. Jag installerade vidare iaf. Jag har ju för bövelen haft just E-mu 1616 på min tidigare Win XP-laptop under senaste 3 åren! Eller är det så stor skillnad mellan Home och Pro?

Jag kunde sedan inte installera Cubase LE på nytt (det program jag är mest bekant med), eftersom jag inte hade serienumret till hands här, men installerade då Sonar LE. Äntligen verkade det bli grönt utslag på mikingångens lampa på fronten på ljudkortet, men jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att spela in i det programmet eller för att få det att höras i lurarna. Det verkar som om det kom in signal, men att den inte las på spåret. Så inspelningstiden är s.a.s. fortfarande 0 sekunder.

Word 2002 kunde jag inte använda som jag hade sedan tidigare, för den versionen var ämnad för just HP och Compaq bara. Vilken miss... av mig, eller av dem... eller av båda. Köpa Word nu känns ju lite beige. Word 2007 som var förinstallerat gick inte att använda förrän man registrerat det.

Märkte sedan att de flesta andra programmen från min gamla pc kunde jag inte installera på nytt alls, eftersom det kräver registrering via Internet. Och det har jag inte. Ännu...

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat (redigerat)

Att jag kunde få in signal och grön lampa på fronten bredvid mikingången ser jag ändå som lite positivit...

Var den vågformen tog vägen vet jag dock inte.

Kom också på att det är rätt smart att ha TVÅ adapters från minitele till tele. Som det är nu får jag ha i antingen lurarna eller miken jag testade med.

Redigerat av debatt
Postat

Angående Microsoft Word så finns ju Open Office nu för tiden, gratis och ska fungera alldeles utmärkt! Känns som ett prisvärt alternativ :rolleyes:

Postat (redigerat)
Angående Microsoft Word så finns ju Open Office nu för tiden, gratis och ska fungera alldeles utmärkt! Känns som ett prisvärt alternativ :rolleyes:

Jo tack, jag fick ju det tipset tidigare, men i det kan man inte öppna "gamla" word-filer skapade i word alltså, eller? Tänkte att Open Office "bara" fungerar om man börjar från scratch och skriver i just Open office.

Redigerat av debatt
drloop (oregistrerad)
Postat

Open Office läser och skriver Word format.

Och har inbyggd PDF skapare.

Postat

Letade efter nya drivrutiner till E-mu 1616 på Nätet (från min taate-dator), och fann då version 1.82, men de var ämnade för Win XP 64 bitars. Har för mig att jag även redan för 3.5 år sedan, när jag installerade nämnda ljudkort E-mu 1616 på min taate-dator, att det redan då var så att jag var tvungen att hämta nyare drivrutiner till ljudkortet från E-mu 1616. Den medlevererade cd-ns drivrutiner var alltså gamla från början. Så att de är gamla nu är ju iofs inte konstigt, men att de inte skulle vara Microsoft-godkända?!? Ljudkortet har utgått hos E-mu och jag finner inte hur man ska få fram hyfsat nya drivrutiner (alltså ej för 64 bitar).

Synd att man inte kan registrera en del program från en annan dator - jag har provat...

Under installationsfasen så känner ju datorn av maskin- och programvaran och den är ju inte densamma alls på min nya och gamla pc...

Ta bara detta med registrering hos Toshiba, där känner man av ip-numret och då gäller det ju verkligen att man sitter rätt och med eget Internet.

//:debatt

Postat

Apropå Lotus...

Jag köpte Lotus Word Pro från USA direkt. Det stod att det garanterat kunde läsa alla Word-filer, men det kunde inte läsa ett dugg av dem.

Open Office ska jag dock flukta in.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.