Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilket program ska jag använda för att spela upp backtracks live?

Varje Arr betsår av 4spår?

Finns det några gratis program?

Krav på programmet är också att kunna byta låtar snabbt.

Annons
Postat

Törs du ha med en laptop på krogen bland de vansinniga fyllbultarna som faller som timmerstockar över utrustningen och häller öl åt alla håll?

Postat

Du skriver program så jag utgår från att du vill köra med en laptop eller liknande.

Egentligen fungerar vilken sequenser som helst för detta om du vågar lita på en dator.

Inom teater så användes ofta ett program som heter Sound Cue där många funktioner kan hanteras.

De flesta kör med en vanlig mp3-spelare i mono och de mer avancerade akterna använder Alesis HD 24:or för multitrack.

/Cruncharn'

Postat

Om du inte måste ha det i flera spår skulle jag bounca ner det till stereo och spela upp det med operativsystemets mediaspelare tex. Snabbaste sättet.

Postat

Vi kör laptop och winamp. Låter jävligt n00b, men det är idiotsäkert så länge man kan stå ut med att ha backtracket i mono. (klick i andra kanalen)

drloop (oregistrerad)
Postat

CD funkar inte alltid live. Det kan hoppa och ha sig till och med med sånna däringa DJ CD spelare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.