Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Nu skriver jag här i hopp om hjälp. Jag har installerat Traktor DJ Studio 3.

Köpt hörlurar och ett nytt ljudkort. Nu har jag två ljudkort, ett integrerat som satt i datorn när jag köpte den samt det nya 5.1 som jag köpt idag.

Hur gör jag om jag vill ha hörlurarna på ena och stereoljudet i det andra?Funkar fan inte håller på bli galen. Snälla hjälp mig!

Annons
Postat
  Pazo sa:
Borde vara rätt lätt.

Öppna traktor gå in i preferences sen output routing. Där inne väljer du ena kortet som monitor och de andra som master beroende på hur du vill ha det.

Just det som är problemet...man kan bara välja ett kort åt gången. Nu har jag lyckats med hjälp av ett program fått fram så jag kan välja två ljudkort men det kvartstår ändå lite problem. Jag hör fortfarande stereomusiken i hörlurarna blandat med CUE musiken!

Har ett annat fel också, min CUE volym påverkar mastervolymen, ska det vara så?CUE.ar jag en låt och har en på full volym då när jag mixar över till den så är det jätte högt...konstigt enligt mig

• 1 månad senare...
thastursk (oregistrerad)
Postat
  oscar85 sa:
Just det som är problemet...man kan bara välja ett kort åt gången. Nu har jag lyckats med hjälp av ett program fått fram så jag kan välja två ljudkort men det kvartstår ändå lite problem. Jag hör fortfarande stereomusiken i hörlurarna blandat med CUE musiken!

Har ett annat fel också, min CUE volym påverkar mastervolymen, ska det vara så?CUE.ar jag en låt och har en på full volym då när jag mixar över till den så är det jätte högt...konstigt enligt mig

vad använde du för program för att hitta båda ljudkorten..har också problem men den här skiten 🙂

• 10 månader senare...
Postat (redigerat)
  oscar85 sa:

men varför köra med två ljudkort? Det räcker ju med bara ditt surroundkort. Ta fornkanalerna till högtalarna, och två andra kanaler, till exempel surround, till hörlurarna. Så kör jag i min setup och det fungerar alldeles utmärkt!

Edit: såg att det här var en vääääldigt gammal tråd nu, men ändå. Kanske andra som har samma problem 😆

Redigerat av KlasVonKlas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.