Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vet inte om det här klippet har varit på tapeten tidigare. Jag gjorde en snabb sökning men hittade inget, so.. here it goes:

Om någon kommer ihåg Videokväll hos Luuk med Janne Josefsson så kan ni inte ha undgått att se och höra Tommy Emmanuel spela Guitar Boogie på akustisk gitarr så att strängarna nästan börjar glöda! Jag tror inte att jag själv har sett (och hört) något liknande tidigare..

Länk till klippet på Youtube!

Vad tycks?? 😆🙂😮🙂

(Efter ungefär en halv minut börjar det liras på riktigt.)

Gott Nytt År, förresten!

Redigerat av d00rkey
Annons
Postat

Min absoluta favoritgitarrist, har sett honom live i stockholm tre gånger och varje gång går man därifrån med öppen mun och är beredd att sluta lira gitarr, haha 😆

Fantastisk feeling för ton och melodi.

Min favorit med honom är ändå hans version av Somewhere over the rainbow. Den känslan är svårslagen.

Postat (redigerat)

Det är något fascinerande med gitarrister och strängar. Vissa har sönder strängar hela tiden, fastän de spelar med ett väldigt lätt handlag. Andra spelar gitarr med samma handlag som en sur utombordare med snörstart kräver för att gå igång, men har så gott som aldrig sönder strängar. Det är t.o.m. ofta samma grovlek på strängarna.

Lite sjukt 😆

Redigerat av Opus99
Postat
Min absoluta favoritgitarrist, har sett honom live i stockholm tre gånger och varje gång går man därifrån med öppen mun och är beredd att sluta lira gitarr, haha :rolleyes:

Fantastisk feeling för ton och melodi.

Det är ungefär det jag också tycker! Det finns nog andra som kan spela snabbt och "säkert" men känslan i det hela försvinner ofta i takt med att fingrarna ska ut på dans

Min favorit med honom är ändå hans version av Somewhere over the rainbow. Den känslan är svårslagen.

Jodå! Den är fin! :rolleyes:

Postat
Det är något fascinerande med gitarrister och strängar. Vissa har sönder strängar hela tiden, fastän de spelar med ett väldigt lätt handlag. Andra spelar gitarr med samma handlag som en sur utombordare med snörstart kräver för att gå igång, men har så gott som aldrig sönder strängar. Det är t.o.m. ofta samma grovlek på strängarna.

Lite sjukt :rolleyes:

Det där fenomenet känner man igen, ja. Ibland undrar man hur f-n det går till live med vanliga band som kan harva på i en och en halv timme utan några särskilda strängbyten. För vanliga "hobbygitarrister" (särskilt i replokalen) verkar ju ju en sträng ryka varannan minut (nästan)!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.