nickponcho (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 (redigerat) Hej! Jag tänkte kolla om någon hunnit testa KRK VXT8 ännu? Är dom bra eller? Har hört mycket positiva saker om dom i tidningar men vad säger ni som har porvat dom live? Redigerat 31 december 2008 av nickponcho
Exil Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Hej! Jag tänkte koll pm någon hunnit testa KRK VXT8 ännu? Är dom bra eller? Har hört mycket positiva saker om dom i tidningar men vad säger ni som har porvat dom live? Jag jobbar i en studio där det är ett par på ingång! Vi var och lyssnade på dem och tyckte de lät mycket bra. Vi jämförde med genelecs modeller och vi var 5 st i rummet där alla tyckte vxt 8'orna lät bättre. VXT 6:erna kändes dock lite klarare, men 8'orna har lite bättre basåtergivning och det blev dem vi bestämde oss för. Kan kommentera dem närmare när jag jobbar lite med dem.
nickponcho (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 (redigerat) vilka genelec jämförde ni med?? funderar på ett par 8040a men kanske ska prova ett par vxt8 istället. måste provlyssna dom.... Redigerat 31 december 2008 av nickponcho
lavrell Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Där ser man vilken skillnad på folks tycke. Jag tycker personligen att VXT-serien är alldeles för vass, sen går som sagt VXT6:orna inte långt ner i basen men jag tycker inte 8:orna ger så mycket mer än just bas. Diskanten förbli sådär äckligt vass, näe jag är inget fan men smaken är som baken 😳
joachime Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Jag tänkte koll pm någon hunnit testa KRK VXT8 ännu? Har jag missat något, har KRK uppdaterat VXT-serien? Eller menar du den modellen som kom för ett drygt år sedan? Isf har jag testat den och den ger mycket botten för pengarna. Se till att anpassa ditt rum akustiskt om du ska kunna utnyttja det!
nickponcho (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 så jag kan med gott samvete gå och lyssna på ett par vxt8. Eller bör jag satsa på ett annat märke eller modell?? har varit inne på ett par genelec 1031A. någon som har något att invända??
Anders F Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 så jag kan med gott samvete gå och lyssna på ett par vxt8. Eller bör jag satsa på ett annat märke eller modell?? har varit inne på ett par genelec 1031A. någon som har något att invända?? Jag tycker du med gott samvete kan lyssna på alla du får möjlighet att lyssna på. Jag va på väg att lyssna på KRK monitorerna och ADAM:s då jag va intresserad av att höra hur de låter. Gick in i affären. Bad dem först köra låten genom de genelec som jag själv äger för att jag skulle ha det som referens. Men så fort de satt på musiken så konstaterade jag att det inte gick att lyssna där. Är många musikaffärer som tar hem monitorer men få som lägger ner tid på akustik och placering så att kunden kan få en uppfattning. Men provlyssna som sagt ALLA som du kommer åt att provlyssna MVH Anders
pme (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 VXT låter ganska bra, men de har problem med dålig skärmning så de plockar upp mycket störningar från tex gsm och andra radiokällor och de är ganska brusiga så de är inget vidare som närfältare på låg volym.
Pesek Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 De låter OK men inte mer. Dom är rätt vassa tyvärr. Kanske går att korrigera med inställningar(vet inte vilka som finns). Fördelen är att det går att spela riktigt högt med dom så gillar du att flytta luft eller att fixa ny frisyr utan att använda händerna så är dom ett klipp 😳 På det hela så gör dom sitt jobb, men för samma pengar får du ärligt talat bättre saker.
elind2 Postat 27 februari 2009 Postat 27 februari 2009 +1 För KRK VXT8. Har ett par som jag jobbat på under ett halvår. Riktigt riktigt nöjd.. Nöjeslyssnar på musik i dom med. Vassa kan dom vara om man inte ställer ner ratten på dom högre frekvenserna. Men annars tyckte jag att dom sparkade genelecs motsvarighet. Tycker Genelec låter lite murrigt på nåt sätt, lite slöjad! Men smaken är som bekant som ... Är inne i rocksvängen och harvar, men lyssnar mycket på annat, gärna väldigt välproducerade plattor med mycket headroom och dynamik.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.