Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är hemskt sugen på en Mbox 2, men min fråga är om den fungerar med andra program än Pro Tools LE? Någon som har erfarenhet av andra programvarar i samband med Mbox 2??

Annons
Postat

Hmmm....håller själv precis på att försöka fixa detta med Magix Music Maker (funkar inte) och Sequel 2 (funkar inte heller). Detta på en PC med Vista. Den driver (v7.4) som Digidesign hänvisar till som standalone för Mbox2 mini utan Protools verkar vara problemet. Den verkar tända kortet, men när jag sen försöker få programmen att peka på drivrutinen, så får jag felmeddelanden ('Will not launch' och 'Unknown error').

Börjar resignera. Någon som har ett gott råd?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Varför köpa en Mbox om man inte skall köra Pro Tools?

Samma funktioner som en Mbox finns för lägre pris som tex EMU Fast pre eller vad den nu heter.

EDIT: OK, Mbox 2 har lite andra funktioner, men ta en Focusrite Saffire LE för 3 000:- istället.

Redigerat av drloop
Postat

Jag undrar mest om det fungerar eller ej. Har hört mycket gott om Pro Tools, men själv aldrig nyttjat det för musikproduktion. Därför jag undra om det fanns möjlighet att använda annat program med Mboxen.

maart (oregistrerad)
Postat

Svaret är ja, det går att använda med andra program än PT. Det man behöver göra är att ladda hem ASIO-drivrutiner från Digis hemsida om det inte följer med när man installerar PT (det gör det med min 002r iaf).

Postat
Är hemskt sugen på en Mbox 2, men min fråga är om den fungerar med andra program än Pro Tools LE? Någon som har erfarenhet av andra programvarar i samband med Mbox 2??

för mig fungerar det fin fint i vilket program som helst. har kört Fl Studio, Cubase, Reason mm. utan några problem... varför skulle det inte?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.