Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har länge undrat vad det är för trigg "Scar symmetry" och "Sonic Syndicate" använder.

Eftersom det är gitarristen i Scar Symmetry som proddat dom 2 senaste Sonic Syndicate's plattor så borde ju hemligheten ligga hos honom.

Är det någon som kan analysera den här som ex:

Gillar virveln och gallen så grymt. Perfekt ljud för musiken.

Lätt att lägga gitarrer på om man säger så :rolleyes:

Vad är det för något som låter? Sjukt perfekt spelade trummor och en galen mix? Eller trigg?

Annons
Postat (redigerat)

Låten som jag länkade till är från Plattan "Only inhuman" 2007

Här är en annan låt från deras senaste. LOVE AND OTHER DISASTERS 2008

Troligen samma trigg. Plattan är inspelad och proddad av samma person (Jonas Kjellgren ifrån Scar symmetry). som förra plattan.

Låt från Scar symmetry's förra platta:

Scar symmetry's nya:

Super triggen släpper 4 plattor på samma bolag! 😆

Redigerat av Deeps
Postat

Vad menar du med "vad är det för trigg"? Menar du vad han använder för att trigga? Eller vad för ljud som triggas? Tycker att virveln låter lite triggad i fills osv. Snyggt blandat med det riktiga ljudet dock. Kaggen känns mer fake.

Ok på den andra låten känns det mer plast än på första.

Fast jag förstår fortfarande inte din fråga riktigt. 😆

Postat
Vad menar du med "vad är det för trigg"? Menar du vad han använder för att trigga? Eller vad för ljud som triggas? Tycker att virveln låter lite triggad i fills osv. Snyggt blandat med det riktiga ljudet dock. Kaggen känns mer fake.

Ok på den andra låten känns det mer plast än på första.

Fast jag förstår fortfarande inte din fråga riktigt. 😆

Frågan är väl rent: Använder dom triggar på akustiska trummor eller har dom samplat det?

Kanske någon som brukar jobba med replacer.

Om det är blandade ljud eller inte.

Om det är helt triggade ljud så vill jag vet ljudkällan.

Postat

Då får du nog fråga producenten själv, tror knappast någon här vet exakt vilken sampling från vilket samplingsbilbliotek som använt. Men jag kan ju ha fel, det kanske finns massa polare till honom här som vet allt om produktionen 😆

Postat

Då får du nog fråga producenten själv, tror knappast någon här vet exakt vilken sampling från vilket samplingsbilbliotek som använt. Men jag kan ju ha fel, det kanske finns massa polare till honom här som vet allt om produktionen 😆

Haha jo.

Ska ta reda på vad han använder för teknik.

Iofs rätt tråkigt att köra samma sak. Men det är alltid kul att veta hur saker och ting går till.

Men jag tror han har sitt salt och pepparkar lite för sig själv.

Postat

Haha jo.

Ska ta reda på vad han använder för teknik.

Iofs rätt tråkigt att köra samma sak. Men det är alltid kul att veta hur saker och ting går till.

Men jag tror han har sitt salt och pepparkar lite för sig själv.

Ja det är ju inte så kul att låta som massa andra men det är som du säger bra att veta hur andra gjort för då kan man ju utveckla det själv därifrån.

Experimentlusta ftw! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.