Jump to content
Annons

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
Postat

Du har redan en rörpreamp. Är det optimalt att köpa en till? Fast det är klart K2 är inte så dyr, så det blir pengar över till en ganska påkostad preamp vara sig det är rör eller ej.

Annons
Postat
Cruncher: När du säger massor av luft är det massor av topp du menar då eller?

Oroa dig inte för att rösten låter konstigt på inspelningen då det tar ett tag att vänja sig vid sin egna klang på inspelningar.

/Cruncharn'

Det ska asa gudarna veta! Varje gång jag hör mig själv vill jag bara upplösa mig i atomer och upphöra att existera. Det beror inte på att man sjunger som en kratta utan att det känns väldigt obekvämt att höra sig själv. Men det börjar ta sig iaf.... :rolleyes:

Och tummen upp för riktigt bra och personliga tips!

Postat
Du har redan en rörpreamp. Är det optimalt att köpa en till? Fast det är klart K2 är inte så dyr, så det blir pengar över till en ganska påkostad preamp vara sig det är rör eller ej.

Hmm menar du VTB 1:an? Den kan man ju inte jämföra den med Summit Audion?

Postat
Den låten jag länkade till har kanske ett ovanligt röstläge för mig jag egentlige, bara det att jag inte tog i så mycket och det vill man ju oxo ska låta bättre, standard är såhär:

Tänker ni samma ang setup ang denna låten?

Har inget att tillägga i mickdebatten men Kapten Röd har jag lyssnat mycket på. Sjukt bra grejer!

pme (oregistrerad)
Postat

Hmm menar du VTB 1:an? Den kan man ju inte jämföra den med Summit Audion?

Jasså? Prova och gör en blindtest om du tycker skillnaden är så enormt stor.

2BA-221 är ganska lik SP. En opamp som driver ett rör där man sedan väljer hur mycket färgning man vill ha.

Men med högpassfilter och en grej som gör att man kan lasta micken med lägre impedans. Men om du har

provat den och är nöjd så är det väl bara att slå till. Många är ju mycket nöjda med summiten!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.