Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har just skrapat ihop pengar till en ny iMac 24" 3.06 men har lite funderingar.

Jag ska använda datorn till studion men vill även kunna använda den till att spela osv. Därför har jag valt att köpa den dyra med 8800gs kortet. Saken är den att ganska starka rykten går att en ny iMac kommer släppas under expo (januari) med det nya Nvidia chipset som sitter i de bärbara, samt quad. Men är det värt att vänta eller skiljer det inte så mycket i prestanda på de olika grafikkorten. Vad jag sett kan man ju spela de flesta spelen som cod, crysis på 8800med 🙂. Sedan kanske det kan vara skönt att slippa alla barnsjukdomar om de nya skulle komma.

Ryktet,,,,källa

Hjälp tack, beslutsångest!!!???

///

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Det handlar väl om en två-tre veckor kvar tills Macworld. Så det är ju inte jättelång tid att vänta, ifall du veta om ryktena är sanna. Däremot löper du ju stör risk att Apple kommer att släppa en ny iMac kanske i februari, eller mars, eller april osv. osv.

Det går helt enkelt inte att "vänta" för länge, för då får du helt enkelt vänta i alla evighet.

Postat

Om jag vore dig så skulle jag vänta alla gånger! Jag är hundra på att det kommer en ny iMac.

Själv så väntar jag på en ny mac pro. Men där har det inte ens vart några rykten. 🙂

iMac så har det gått en hel del rykten. Så håll ut fyra veckor så vet du mer. 🙂

En annan får nog vänta till sommaren verkar det som. 😱

Postat (redigerat)

jag skulle också vänta!

kollade mycket på Mac Buyer's Guide när jag skulle köpa min mac senast vilket hjälpte mig med väntandet. I skrivande stund har den nuvarande iMacen funnits i 244 dagar sedan den senaste uppgraderingen och jag skulle nog aldrig vilja köpa en så gammal dator för nypris! Men sen vet man ju aldrig med Apple, det är ju alltid en jäkla väntan med dem att släppa nytt 🙂

EDIT: attans KillwithSkill hann före! 😱

Redigerat av wusty
Postat
Det går helt enkelt inte att "vänta" för länge, för då får du helt enkelt vänta i alla evighet.

+Fina ord.

Det är sant. O andra sidan så är den maxade iMac´en sjukt bra ändå. Dual processor (över 3ghz), kanske bättre det i spel osv i windows än quad med lägre hastighet som inte stödjs.

Postat

Men jag blir fan sne om det inte kommer en ny mac pro nu i jan. Där har det gått 355 dagar, snart ett år alltså sen när mac pro uppdaterades senast! 🙂

Och iMacen 244 dagar som du sa där wusty!

Postat

Fast det har ju inte dirket vart något om mac pro.

Postat

Men det dära med grafikkortet då?

Är det ide att vänta på det nya. Jag menar, kommer de spel flytta så mycket bättre. Kanske lite men jag är ingen spel galen person utan det är mest för att det är roligt.

Utseendet och skärmen lär ju vara den samma. Men det dära med OpenCl. Det är ju tydligen bara det nya nvdidia chipset som stödjer det. Nya osx kommer ju vara byggt för det, men de andra kommer väl att funkgera lika bra för det :S? Eller.

????

///

drloop (oregistrerad)
Postat
Den stora frågan är väl om Apple kommer fimpa firewire även på iMacen...

Nä, det kan dom väl inte. Eller?

Joho-o-då!

Postat

Det vet man fan aldrig hur det blir. Eller om de tar 400 porten :S.....

Nu har jag beställt hur som helst 😱.

Postat

Jag hade väntat. Absolut! Quadcore är ju inte helt fel när du jobbar med musikprogrammen sen kan man ju anta att de nya grafikkorten är mycket bättre plus att de är på något vis mer anpassade för snowleopard..

det handlar om hur pass mycket du behöver datorn JUST NU. din NYA dator kommer bli gammal om någon månad ju.

Själv väntar jag på en ny macpro, gärna med någon ny och genial multicorehantering..

Postat

Beställer du över nätet så har du alltid 14 dagars returrätt. Sedan har dollarn blivit en hel del dyrare under hösten, vilket kan göra att en ny iMac hoppar upp nån tusenlapp i pris.

När det gäller Mac Pro, så är de flesta överens om att Apple inväntar Intels nya serverprocessorer som kommer lanseras under första kvartalet 2009.

pme (oregistrerad)
Postat

Mac pro med i7 xeon processorer blir nog en riktigt kul musik hoj. Den borde nog snart visas upp och kunna levereras någon gång i vår.

HP och Fujitsu har sina servers klara men väntar bara på att Intel levererar processorer i stor skala.

Postat

Ja, jag är lite orolig över att priset kommer stiga osv. Men om man har 14dagars ångersrätt så kan jag ju beställa och sedan vänta. Vill jag byta så skickar jag bara tillbaka den.

Postat
Ja, jag är lite orolig över att priset kommer stiga osv. Men om man har 14dagars ångersrätt så kan jag ju beställa och sedan vänta. Vill jag byta så skickar jag bara tillbaka den.

Macoteket och liknande affärer rear nästan alltid ut de gamla modellerna när det kommer nya.

Postat

Kollade lite på andra försäljare men ingen hade den maxade kvar. Så jag beställde en idag 🙂, ville inte chansa. Men den kommer ju inte förens nästa vecka någonstans eftersom det är nyår osv. Inga bankdagar. Och måndag (5/1) så är det ju expo så ser man ju fall det kommer lite nya grejer 🙂. Har ju 14dagars ångerätt så kan ju läman tillbaka den sedan iså 🙂....

Yews..Äntligen ny datorn till studion 😄..

Postat
Kollade lite på andra försäljare men ingen hade den maxade kvar. Så jag beställde en idag 😲, ville inte chansa. Men den kommer ju inte förens nästa vecka någonstans eftersom det är nyår osv. Inga bankdagar. Och måndag (5/1) så är det ju expo så ser man ju fall det kommer lite nya grejer 🙂. Har ju 14dagars ångerätt så kan ju läman tillbaka den sedan iså ☺️....

Yews..Äntligen ny datorn till studion 😄..

Om den maxade är slut överallt tyder det på att ny modell är på g, varifrån beställde du, Applestore?

Postat

Jobbigt bara om nästa iMac kommer i slutet av januari, då är det försent att ångra sig. Den bör uppdateras snart och förmodligen med en quad-processor och nytt grafikkort. Men det är inte säkert att en sån liten uppdatering presenteras på den keynote som äger rum den 6e januari.

Postat (redigerat)

Fast å andra sidan så blir det senare kan det kvitta. Den är ju "gammal" i sin tur om några månader igen. Och den jag köpte är ju ingen dålig maskin direkt 😲. Bör duga som studio dator. Sedan kan man inte vänta på allt det nyaste hela tiden, då kommer man vänta i all evighet.

Blir säkert bra, jag är nöjd än så länge i alla fall ☺️....kan inte vänta tills den kommer!!!!

Bör ju vara lite skillnad på den och min 1år gammla macbook (vit 2.16ghz)

///

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.