Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Här kommer lite bilder på min lilla hemstudio som den ser ut nu efter att jag precis köpt monitorer och annat skoj.

Tänkte bara om nån har tips eller synpunkter på placering osv.

vart bör jag sätta upp absorbenter och basfällor?

Är monitorerna bra placerade från hörnet osv.

Hur påverkas ljudet av att det är ett hörn på ena sidan å öppet på andra?

Skulle vara trevligt med lite tips:)

//Andreas

post-19510-1230469004_thumb.jpg

post-19510-1230469036_thumb.jpg

Annons
Postat

Om du inte tänkte konvertera sovrummet till studio finns det ingen anledning att spendera pengar och köpa lite absorbenter och basfällor och placera här och där. Lär dig ditt rummet istället och spara pengarna till bättre ändamål.

Det lilla du kommer påverka rummet om det som sagt inte skall vara enbart för studio kommer inte göra dig nytta.

creel (oregistrerad)
Postat

Du kanske skulle köpa ny dator istället? 🙂 Den såg ut att ha några år på nacken.

Postat

Hehe...Ja jag vet att den ser gammal ut.Men delarna innuti är inte lika gamla som chassit och skärmen.

Asså tanken är att jag ska bygga om rummet till en studio så mycket som möjligt å bara typ ha sängen ståendes där.

måste bara mjuka upp tanten lite så hon går med på det..

Jag tycker att jag får väldigt hög diskant när jag lyssnar.Antingen så är det monitorerna som ger mera diskant,eller så kanske det är någonting med rummet?

//Andreas

DieHard (oregistrerad)
Postat
Hehe...Ja jag vet att den ser gammal ut.Men delarna innuti är inte lika gamla som chassit och skärmen.

Asså tanken är att jag ska bygga om rummet till en studio så mycket som möjligt å bara typ ha sängen ståendes där.

måste bara mjuka upp tanten lite så hon går med på det..

Jag tycker att jag får väldigt hög diskant när jag lyssnar.Antingen så är det monitorerna som ger mera diskant,eller så kanske det är någonting med rummet?

//Andreas

Troligast är att det är högtalarna. Gissar på att det inte är några dyra direkt? Ser inte vilka det är på bilden.

Postat

Jo tänkte också på det.

Det är ett par M audio Bx5.Men jag har lyckats att få till det bättre nu när jag snickrade mig ett par högtalarställ å fixade lite dämpkuddar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.