Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Inte testat denna, men det jag har läst om den så verkar den hålla måttet för lite inspelning i hemmet.

Varför inte kolla efter lite ljudklipp, helst omixat, och sen kanske ta en sväng till någon Börs

och testa?

Om dom nu har den inne =)

EDIT: Vad för stil ska du spela in?

Redigerat av Fangus
Postat

Hej! Jo införskaffade mig en Jam vox innan jul och är väldans nöjd,

dock så använder jag det mest som ljudkort så jag kan spela in i andra program.

Eftersom datan är lite seg så måste jag sätta inställningar ( i JAMV) på slow så ljudet blir fördröjt annars blir det lite knaster

😄( men beror ju förstås på datan)

Så se till att datan är skaplig för att utnyttja den mest.

För övrigt så har jag spelat in med Jam Vox via Audacity (skäms men ska fixa bättre program)

http://www.myspace.com/davidfridstrom

Metal = Drum sample ifrån Jam vox och Gitarren från jam vox.

Ballad och Little wing är backing tracks, men Gitarr ljudet från Jam Vox

(Tributen är ej inspelad i Jam vox)

Tycker Gitarrljuden håller väldigt högklass och går att använda till de flesta stilar,

PS att ta bort gitarrsolon från låtar går ju ochså göra, men har inte hållt på så mycket med det.

Om jag är oklar är det bara att fråga mer 😄

Postat (redigerat)
Inte testat denna, men det jag har läst om den så verkar den hålla måttet för lite inspelning i hemmet.

Varför inte kolla efter lite ljudklipp, helst omixat, och sen kanske ta en sväng till någon Börs

och testa?

Om dom nu har den inne =)

EDIT: Vad för stil ska du spela in?

Jag hade tänkt o spela in metal men den har ju ingen fantommatning? Jag har kollat på en till M-AUDIO FAST TRACK PRO tycker att det verkar som att den har bättre för att spela in akustiskt med fantommatning o.s.v.? (EDIT) Och sång framförallt, det känns som att jag på senaste tiden lyckats köpt saker som jag tröttnat på väldigt fort (gräset är alltid grönare på andra sidan) och vill klara mig undan detta igen ^^

Redigerat av elakingen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.