Andree Postat 27 december 2008 Dela Postat 27 december 2008 Hej där! Är det någon som vet var man kan finna gratis piano-noter på nätet. Har sökt med ljus och lykta men har inte lyckats. Det får gärna vara blandad musik, inte bara klassiskt. /Andrée Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Kanske bättre att söka med Google än med ljus och lykta ... 😛 Där hittar man t ex denna: free-scores.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 (redigerat) Hej Sök google på: free sheet music. Jag fick upp en hel massa men har inte provat länkarna. Annars tycker jag att biblioteket har en massa bra och varierande notböcker. De kan även ta hem " det du vill ha" till din kommun via fjärrlån. Edit: Ojdå Assar hade visst exakt samma sökfras i sin länk. 😆 Klicka där så hittar du massor. Redigerat 28 december 2008 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 WIMA: Werner Icking Music Archive har mkt fria noter även för piano!!! sök: piano... http://www.daimi.au.dk/~reccmo/index.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 (redigerat) fel Redigerat 28 december 2008 av spass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Other free sheet music archives: http://www.daimi.au.dk/~reccmo/oth_mus_archives.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 (redigerat) Hej Sök google på: free sheet music. Jag fick upp en hel massa men har inte provat länkarna. Annars tycker jag att biblioteket har en massa bra och varierande notböcker. De kan även ta hem " det du vill ha" till din kommun via fjärrlån. Edit: Ojdå Assar hade visst exakt samma sökfras i sin länk. 😄 Klicka där så hittar du massor. Jag söker också på free sheet music ibland men det ger sällan snabba resultat för ofta är det enda som är gratis att besöka hemsidorna, kanske kan man ladda ner nåt gratis prov med några takter etc Jämför med länkar som har Free downloads så märker man att man efter nedladdningen måste betala för att kunna använda grejerna man laddat ned. De ljuger ju inte-- det är ju gratis att ladda ner men de undanhåller till en början att det kostar pengar att använda grejerna. Redigerat 28 december 2008 av Fredrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Other free sheet music archives:http://www.daimi.au.dk/~reccmo/oth_mus_archives.php tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Fredrika: Du har helt rätt att det brukar vara så och det är lurendrejeri. Ibland kan det dock vara svårt att hitta rätt sökord/fraser. Nu verkar ju en del bra dykt upp för den intresserade. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Skaffa guitar pro, då finns det ju hur mycket noter som helst å få tag på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thulesius Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Jag brukar hitta midifiler. Sedan är det bara att öppna dem i något notvisnings/skrivnings program typ finale/sibelius. Finns gratisversioner där man bara kan öppna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
coox Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 Håller med om att det är extremt svårt att hitta bra noter på nätet. Ovan tips är nog dom bästa som står att finna just nu. pianonoter.net Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 Slänger in en jag också som inte verkar finnas med i denna lista än http://pianotte.szm.com/A.htm MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stoferb (oregistrerad) Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Om det är äldre musik du letar efter (där copyrighten har gått ut) så finns det en jättebra sida: http://imslp.org/wiki/Huvudsida Det är förstås mycket mer än bara pianomusik, men det är gratis och du kan ladda ned allt som är komponerat av personer som dog för mer än 50 år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rundberg Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Scribd.com är lätt den bästa sidan. Finns hela böcker till enbart enskilda ark;) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.